Amikor a történetmesélés találkozik az eladással!

Bejegyzés nyomtatása

„Maaamaaa! Kérlek mondj nekem egy mesét!” Bizonyára még mindig jól emlékszel arra, amikor alig vártad már, hogy egy újabb mesét meghallhass.  Nem csoda, hogy szinte mindenki imád meséket hallgatni…

Mostanában az értékesítéssel kapcsolatban egy ÚJ SZEMLÉLETMÓDDAL ismerkedtem meg. Angolul StorySelling-nek (ennek a kifejezésnek a kitalálója Paul Homoly), vagyis történetmesélő értékesítésnek nevezik.

Arról van benne szó, hogy az értékesítési helyzetet egy olyan hangulatos környezetté alakítjuk át, amelyben a reménybeli vásárlónk azonosul velünk – mivel nekünk (a történetmesélő értékesítésünknek) köszönhetően sikerült bebizonyítanunk, hogy ismerjük azt a helyzetet, amiben most ő benne van – és vásárolni fog tőlünk.

„A StorySelling  ötvözi magában a történet elmondása során felelevenített képeket és varázslatot a logikai érveléssel és az értékesítési szándékkal. Fogjuk a termékünk előnyeit és tulajdonságait és egy történetbe foglaljuk azokat. A történet elmondásának értéke egy olyan sajátos képekkel és varázslattal átitatott,  értékesítéshez vezető párbeszédben nyilvánul meg, amelyben alkalom nyílik arra, hogy:

  • kapcsolatot teremtsünk
  • bemutassuk a előnyöket
  • megmutassuk az eredményes használatot
  • eloszlassuk a kifogásokat
  • bizalmat építsünk
  • nyilvános vevői véleményeket tegyünk közzé
  • hasonló helyzeteket ismertessünk
  • segítsünk nyomós  érvet találni az azonnali vásárlási döntés meghozatalához.” (Paul Homoly)

Történetek elmondásával a bemutatóinkat is emlékezetessé, élvezetessé, vidámmá, és meggyőzővé tehetjük. Ez így igen hatékony megoldás.  A StorySelling az értékesítést igazán varázslatossá képes tenni.

Az ALAPELV igen egyszerű: A termékek tulajdonságait és előnyeit az emberek igen hamar elfelejtik, de a hallott történeket másoknak is szívesen elmesélik.  Aki művészi szinten képes elsajátítani ezt a módszert, annak a jövőben az értékesítés csupa szórakozás lesz!

Ugye mennyire jól hangzik?

A hagyományos eladási technika „bevált” módszeréhez, vagyis a termék tulajdonságainak és előnyeinek unalmas felsorolásával szemben ezt a módszert alkalmazni valódi felüdülést jelent.

Mindennek megvan a tudományos alapja. Az emberek sokkal jobban reagálnak a történetekre, és kedvelik azt, ha egy lépésről lépésre jól követhető, logikai sorrendben egy történetbe foglalva kapják meg a döntésükhöz szükséges információkat.  Természetesen az érzelmi elemek beépítésének külön – igen fontos – szerepe van, amelyek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy magunkhoz ragadjuk a beszélgetőpartnerünk figyelmét.

Érdemes tehát az értékesítői gyakorlatunkban alkalmazni a különféle történetek elmondását, ezzel a marketing üzenetünket is sokkal személyesebbé és a témához kapcsolódóvá tehetjük.

Ahogyan a gyermekek nagyon is kedvelik a pozitív hősökről szóló meséket, a felnőttek ugyanúgy élvezik, ha egy olyan történetet hallanak, amely főszereplőjének a helyébe képzelhetik magukat, és  figyelemmel követhetik, amint  annak éppen az őket is foglalkoztató problémát sikerül eredményesen megoldania.

Felbecsülhetetlen értéket képviselhet egy jól elmondott remek – értékesítői – történet. Ennek keretében 2 percen belül megtalálhatjuk a reménybeli vásárlónkkal a közös hangnemet, érzelmileg tudunk egymással azonosulni és könnyen előállíthatjuk az értékesítéshez szükséges varázslatos hangulatot. Biztosak lehetünk benne, hogy az illető sokáig emlékezni fog a történetünkre.

Ezzel szemben, akár 15 percen keresztül is sorolhatjuk neki a termékünk tulajdonságait és előnyeit,  nagyon hamar el fogja felejteni azokat…

A fenti példa alapján a hagyományos eladás és a StorySelling közötti különbség sokkal több, mint 13 perc.  Valójában nincs szükség semmiféle eladásra – mivel a reménybeli vásárlónk, azonosítja magát a történetünk főszereplőjével – és önszántából megvásárolja az adott termékünket.


“Ha szavaid segítségével képes vagy mások életében rendkívüli változásokat előidézni, akkor számukra ez lesz a részedről kapott legszebb ajándék.”

Jim ROHN

AJÁNLOTT Olvasmány:

Azok a varázslatos mesék

 

Neked MI erről a témáról a véleményed?

Kérlek, hogy – az alábbi hozzászólási lehetőséget kihasználva – mondd el a véleményedet a témával kapcsolatban, valamint hívd fel rá a figyelmét a téma iránt érdeklődő Facebook-os vagy Twitter-es ismerőseidnek is! Ők ezért bizonyára hálásak lesznek Neked!

Javaslom, hogy iratkozz fel az MLM legújabb irányzatát képviselő – Online – MLM iskola másként gondolkodó és tevékenykedő MLM-ezői számára készített HÍRLEVELEMRE, hogy frissen tájékozódhass a legújabb Online MLM tippekről, eszközökről, megoldásokról és stratégiákról!

FIGYELEM:

Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján – egy feltétel mellett – abban az esetben, ha szerzőként feltünteti a nevemet! Kajárik Béla

Eddig 4 hozzászólás


  • Rendkívül érdekes ez az új értékesítési módszer! 🙂 A következő elvet támasztja alá:
    .
    “Az emberek mindig érzésekért fizetnek, nem termékekért/szolgáltatásokért.” Komáromi Miklós



  • Ez valamilyen szinten az én módszerem igazolja. Egy időben én is saját meg az ismerőseim történetét mondtam el annak az embernek akinek segíteni akartam.



  • Ebből a kiváló cikkből is látszik, a profi értékesítéshez mennyi de mennyi képességünket kell fejleszteni, és bátran visszanyúlhatunk olyan természetes módszerekhez, mint a történetek elmesélése, persze a kívánt cél valamikori elérése érdekében jól megválasztott történetekről van itt szó, gondolom.



  • Amennyiben az ember használja a cége termékeit, valójában röviden eltudja annak a jótékony hatását mesélni, amiben neki segített. És ha akkor nem erőszakoskodik, hanem vár, többnyire beérik az eredmény is.


    És mi a Te véleményed?

    Az e-mail címed rejtve marad..
    A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező.

    CommentLuv badge

    *