Hogyan keltsünk azonnali kedvező benyomást? Bemutatkozáskor

Bejegyzés nyomtatása

„Egy másokat őszintén meghallgatni hajlandó személy, nem csak általános népszerűségre tesz szert, de egy bizonyos idő múlva mindent képes megtudni.” (Wilson Minzer)

Az MLM közismerten a kapcsolatépítésről és a kapcsolati tőkénk intelligens kamatoztatásáról is szól. Ezért aztán egy MLM-ező életében igen gyakori tevékenységnek számít az idegen személyeknek történő bemutatkozása. A különféle élő- és online (pl. WEB-konferencia) „rendezvényeken” gyakran kerülünk olyan helyzetbe, hogy felteszik nekünk a kérdést: „És Te mivel foglalkozol?”

Mit válaszolunk erre a kérdésre?

Az emberek általában az alábbi két megoldás közül az egyiket szokták ilyenkor alkalmazni:

1.)    Túl keveset beszélnek! Ez általában a szakmájuk megnevezését szokta jelenteni… Pl. „Étrendkiegészítőket értékesítek, egy wellness termékeket forgalmazó MLM cégnek vagyok a képviselője”, vagy valami ehhez hasonlót, és arra számítanak, hogy a kérdező fél, majd tovább fog érdeklődni a részletekről.

2.)    Túl sokat beszélnek. Mindjárt a saját történetükkel kezdik, vagy a vállalkozásuk és termékeik részletes ismertetésével. Ez egy általános hiba szokott lenni. Hiszen az embereket általában nem érdekli az, hogy mi mivel foglalkozunk, és oda sem figyelnek arra, amit mondunk nekik, hacsak véletlenül nem éppen valamilyen személyes problémájukra megoldást jelentő információt hallanak tőlünk.

Az egyik MÁGNESES  VONZERŐ kifejtésére alkalmas módszer lényege, amellyel az emberek figyelmét magunkra tudjuk vonni, abban rejlik, hogy:

Nem arról beszélünk az embereknek, hogy mi MIT csinálunk, hanem arról, hogy amit mi teszünk, az nekik MIBEN nyújt segítséget.

És ez az a pont, ahol a személyes bemutatkozásunk fontos szerepet kap!

Természetesen a következő mondatok több féle helyzetben is alkalmazhatók, csak megfelelően kell azokat átalakítani.

Íme, itt van egy példa arra, hogy miként válaszoljunk arra kérdésre, hogy: „Jelenleg Te mivel foglalkozol?”

„Tudod, hogy mostanában az embereknek nem könnyű boldogulniuk az életben, hiszen mindenhol csak az általános munkahelyi bizonytalanságról, a cégek átszervezéséről, az elbocsátásokról és a növekvő megélhetési költségekről lehet csak hallani?

Nos, amivel én foglalkozom, az nem más, mint hogy segítek nekik a saját vállalkozásukat beindítani. Így módjukban áll ismét gondoskodniuk önmaguk és családtagjaik megélhetéséről.

Szabad megkérdeznem, hogy Te most mivel foglalkozol?”

Vagy másként fogalmazva: „Neked is hasonlóak a tapasztalataid?”

Ezzel a válaszunkkal sikerül szemléltetnünk azt, hogyan tudunk segíteni az embereknek a problémáikat megoldani. Ez a lényege az Ügyfélbarát Marketingnek!

A válaszunkban a figyelmet azokra a problémákra és kihívásokra összpontosítjuk, amelyek mindenki számára ismertek és könnyen tudnak velük azonosulni.  Így könnyen be tudjuk bizonyítani a célunkat, ami nem más, mint mások segítése ezeknek a problémáknak a megoldásában.

Ez valóban egy tömör válasz, melynek előfeltétele az, hogy tisztában legyünk, milyen módon vagyunk képesek másokon segíteni.

Abban az esetben, ha egyik beszélgető partnerünk számára jól ismert ez a helyzet, mit gondolsz kíváncsi lesz ő arra, hogy miként oldjuk meg ezt a feladatunkat? Nagyon valószínű, hogy „Igen”!

És mi hajlandók leszünk neki azt elmondani? Természetesen igen!

Mit szoktak ilyenkor általában az MLM-ezők tenni?  Megkérdezik, hogy most éppen alkalmas-e az időpont.  És ha igen, akkor azonnal bele is kezdenek a „bemutatójuk” megtartásába. A mondandójukat arra alapozzák, amit szerintük az illetőnek a megoldásról tudnia érdemes, mivel semmilyen személyes információval nem rendelkeznek az adott személlyel kapcsolatban.

Azt tanácsolom, hogy érdemes ezzel várnunk! Több információt kellene megtudnunk a frissen megismert személyről, hogy a válaszunkat majd pontosan, személyre szabottan adhassuk meg.

Emiatt tettük fel a bemutatkozásunk végén a kérdésünket, hogy Szabad megkérdeznem, hogy Te most mivel foglalkozol?”

Egy ilyen kérdést feltéve, meghívjuk az illetőt, hogy vegyen részt egy párbeszédben, amelyik kiről fog szólni? Őróla!

Ismertetve azt, hogy a tevékenységünkkel másokon miként segítünk, jó benyomást tudunk kelteni a beszélgetőpartnerünkben, és azt még megerősítjük azzal, hogy a beszélgetésünket őrá tereljük. Emlékeztetőül fel szeretném hívni a figyelmet arra, hogy a lényeg a KÉRDÉSEKBEN rejlik. A közhiedelemmel ellentétben, miszerint akkor irányítjuk a beszélgetést, ha folyton minálunk van a szó, ebben az esetben pontosan ennek az ellenkezője igaz. Mi irányítjuk a beszélgetést azáltal, hogy lemondunk arról, hogy folyton csak mi beszéljünk, és inkább, jól megfogalmazott kérdéseket teszünk fel.

A személyes bemutatkozás forgatókönyve

Most pedig megismertetlek a saját bemutatkozásunk forgatókönyvével, ami három fő részből áll: probléma ismertetése, megoldás bemutatása, kérdés feltétele. Íme, hogyan is néz ez ki:

1. Probléma ismertetése

A válaszunkat kezdjük a következő szavakkal: „Tudod-e azt, hogy…” és folytassuk a mondatunkat egy olyan általános probléma ismertetésével, amelyre az üzleti lehetőségünk megoldással szolgál. Olyan problémára van itt szükség, amivel bárki tud azonosulni. Manapság számos tömegeket érintő gond van a világban. Nekünk, mint problémákat megoldó személyeknek az a feladatunk, hogy kiderítsük tudunk-e megoldással szolgálni azok számára, akiknek ezek gondot jelentenek.  Olyan problémákra gondolok itt, mint:

  • a létszámleépítések
  • a munkahelyek bizonytalansága,
  • a magas megélhetési költségek,
  • a magas adók,
  • a hosszú munkahelyre utazási idők
  • az alacsony munkabérek
  • a szabadidőhiány,
  • az egyre nehezebb jövedelemszerzés

2.) Megoldás bemutatása

Be kell tudnunk mutatni azt, hogyan tudunk segíteni az embereknek megoldani ezeket a problémáikat. A fontos az, hogy egyszerű nyelven beszéljünk, kerüljük a közhelyeket és az MLM-ben használatos olyan szakkifejezéseket, mint a hatástöbbszörözés, a passzív jövedelemforrás, marketing terv, stb. Legtöbb ember számára ezek a szavak semmit sem mondanak, és azt a benyomást keltik, hogy mi el szeretnénk adni valamit.
Célszerű így kezdenünk a mondandónkat: „Nos, amivel én foglalkozom az nem más, minthogy segítek az embereknek…” majd pedig folytathatjuk ezzel: {+}

  • „Egy részmunkaidőben végezhető saját vállalkozást beindítani.”
  • „Újból kézbe venni az életük irányítását.”
  • „Hogy legyen idejük, amit a családjukkal együtt tölthetnek.”
  • „Hogy a szabadidejükben azzal foglalkozhassanak, amihez kedvük van.”
  • „Egy újabb jövedelemforrásra szert tenni.”
  • „A jelenlegi állásukat idővel egy másikra lecserélni.”

3.) Kérdés feltétele

Tegyünk fel egy kérdést, hogy a figyelmet az adott személyre tereljük, és kezdjünk hozzá az esetleges megoldásra váró problémák felderítéséhez.

Nem érdemes túlbonyolítani a dolgot. A válaszunkat egyszerű, érthető nyelven kell megfogalmaznunk, anélkül, hogy azonnal rátérnénk a megoldásunk ismertetésére. Sokan nehezen képesek megállni, hogy ne engedjenek a csábításnak!

Használd sikerrel a fenti FORGATÓKÖNYVET, és alakítsd át a számodra leginkább megfelelő módon, a saját kedvenc kifejezéseidet használva. Meglátod, hogy mennyi neked tetsző pozitív választ fogsz majd kapni.

EMLÉKEZTETŐ:
Az Ügyfélbarát Marketing alapját egy őszinte problémamegoldó tevékenység képezi, nem pedig egy kétségbeesett eladási próbálkozás!

Kérlek, hogy – az alábbi hozzászólási lehetőséget kihasználva – mondd el a véleményedet a témával kapcsolatban, valamint hívd fel rá a figyelmét a téma iránt érdeklődő Facebook-os vagy Twitter-es ismerőseidnek is! Ők ezért bizonyára hálásak lesznek Neked!

Ha tetszett Neked ez a bejegyzés, HÁLÁS lennék, ha a “Tetszik” gombra kattintásoddal ezt nekünk is jeleznéd.

Javaslom, hogy iratkozz fel az MLM legújabb irányzatát képviselő – Online – MLM iskola másként gondolkodó és tevékenykedő MLM-ezői számára készített HÍRLEVELEMRE, hogy frissen tájékozódhass a legújabb Online MLM tippekről, eszközökről, megoldásokról és stratégiákról!

FIGYELEM:

Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján – egy feltétel mellett – abban az esetben, ha szerzőként feltünteti a nevemet! Kajárik Béla

Eddig 5 hozzászólás


  • Nagyon teszik és lényegre törő amit itt összefoglaltál nagyszerű cikk lett,elmentem ,mert ez az alap itt kezdődik a kapcsolatépítés lényege és te itt most rámutattál arra,hogy csinálják a profik.Bizony van mit átgondolni és megtanulni,mikor milyen kérdéseket és milyen válaszokat kell adnunk,hogy egyre több információt megtudjunk a másik félről és a mi tömör válaszainkkal ,megoldásokat nyújthassunk az ő esetleges problémáira. 😀



  • Örülök Brigi, hogy Neked is tetszik és hasznosnak tartod ezt a bejegyzésemet.
    Kajárik Béla recently posted..Mint MLM “halottnak a CSÓK”…My Profile



  • Jó, ha van átgondolt, kidolgozott válaszunk erre a kérdésre. Különösen ebben a megközelítésben. így az emberek is jobban fognak emlékezni ránk.



  • Tudni kell – képzeletben – a beszélgető partnerünk “mellé leülni” és vele együtt gondolkodva megoldást találni az ő problémáira.
    Ebben a szakmában első lépésben az emberek a mi ODAFIGYELŐ KÉPESSÉGÜNKET “veszik meg”! Ez itt a “belépő”! Csak ezt követően “nyílnak meg” és tárják fel azokat az érzelmi indokaikat, amelyekre alapozva tudunk nekik segíteni és bátorítani őket a érdekeiknek leginkább megfelelő lépések megtételére.

    Szerencsémre nekem már – nem is egyszer – volt alkalmam az életben ilyen “élményben” részesülni és másokat részesíteni.
    Kajárik Béla recently posted..MLM bölcsesség- Rájöttem- hogy a társadalombiztosítás nem fogja számomra biztosítani a nyugodt megélhetést…My Profile



  • Az MLM csodálatos szakma ebből a szempontból, hogy itt nyílik kíváló alkalom megmutatni az embernek, hogy nincs egyedül a gondjaival és hogy van megoldás.
    Jelena Merkurjeva recently posted..Ренди Гейдж: Секреты успешного спонсированияMy Profile


    És mi a Te véleményed?

    Az e-mail címed rejtve marad..
    A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező.

    CommentLuv badge

    *