Bemutatkozás, azonnali kedvező benyomást keltve

Bejegyzés nyomtatása

„Egy másokat őszintén meghallgatni hajlandó személy, nem csak általános népszerűségre tesz szert, de egy bizonyos idő múlva mindent képes megtudni.” (Wilson Minzer)

Az MLM közismerten a kapcsolatépítésről és a kapcsolati tőkénk intelligens kamatoztatásáról is szól. Ezért aztán egy MLM-ező életében igen gyakori tevékenységnek számít az idegen személyeknek történő bemutatkozása. A különféle élő- és online „rendezvényeken” gyakran kerülünk olyan helyzetbe, hogy felteszik nekünk a kérdést: „És Te mivel foglalkozol?”

Mit válaszolunk erre a kérdésre?

Az emberek általában az alábbi két megoldás közül az egyiket szokták ilyenkor alkalmazni:

1.)    Túl keveset beszélnek! Ez általában a szakmájuk megnevezését szokta jelenteni… Pl. „Étrendkiegészítőket értékesítek, egy wellness termékeket forgalmazó MLM cégnek vagyok a képviselője”, vagy valami ehhez hasonlót, és arra számítanak, hogy a kérdező fél, majd tovább fog érdeklődni a részletekről.

2.)    Túl sokat beszélnek. Mindjárt a saját történetükkel kezdik, vagy a vállalkozásuk és termékeik részletes ismertetésével. Ez egy általános hiba szokott lenni. Hiszen az embereket általában nem érdekli az, hogy mi mivel foglalkozunk, és oda sem figyelnek arra, amit mondunk nekik, hacsak véletlenül nem éppen valamilyen személyes problémájukra megoldást jelentő információt hallanak tőlünk.

Az egyik mágneses vonzerő kifejtésére alkalmas módszer lényege, amellyel az emberek figyelmét magunkra tudjuk vonni, abban rejlik, hogy:

Nem arról beszélünk az embereknek, hogy mi MIT csinálunk, hanem arról, hogy amit mi teszünk, az nekik MIBEN nyújt segítséget.

És ez az a pont, ahol a személyes bemutatkozásunk fontos szerepet kap!

Természetesen a következő mondatok több féle helyzetben is alkalmazhatók, csak megfelelően kell azokat átalakítani.

Íme, itt van egy példa arra, hogy miként válaszoljunk arra kérdésre, hogy: „Jelenleg Te mivel foglalkozol?”

„Tudod, hogy mostanában az embereknek nem könnyű boldogulniuk az életben, hiszen mindenhol csak az általános munkahelyi bizonytalanságról, a cégek átszervezéséről, az elbocsátásokról és a növekvő megélhetési költségekről lehet csak hallani?

Nos, amivel én foglalkozom, az nem más, mint hogy segítek nekik a saját vállalkozásukat beindítani. Így módjukban áll ismét gondoskodniuk önmaguk és családtagjaik megélhetéséről.

Szabad megkérdeznem, hogy Te most mivel foglalkozol?”

Vagy másként fogalmazva: „Neked is hasonlóak a tapasztalataid?”

Ezzel a válaszunkkal sikerül szemléltetnünk azt, hogyan tudunk segíteni az embereknek a problémáikat megoldani. Ez a lényege az Ügyfélbarát Marketingnek!

A válaszunkban a figyelmet azokra a problémákra és kihívásokra összpontosítjuk, amelyek mindenki számára ismertek és könnyen tudnak velük azonosulni.  Így könnyen be tudjuk bizonyítani a célunkat, ami nem más, mint mások segítése ezeknek a problémáknak a megoldásában.

Ez valóban egy tömör válasz, melynek előfeltétele az, hogy tisztában legyünk, milyen módon vagyunk képesek másokon segíteni.

Abban az esetben, ha egyik beszélgető partnerünk számára jól ismert ez a helyzet, mit gondolsz kíváncsi lesz ő arra, hogy miként oldjuk meg ezt a feladatunkat? Nagyon valószínű, hogy „Igen”!

És mi hajlandók leszünk neki azt elmondani? Természetesen igen!

Mit szoktak ilyenkor általában az MLM-ezők tenni?  Megkérdezik, hogy most éppen alkalmas-e az időpont.  És ha igen, akkor azonnal bele is kezdenek a „bemutatójuk” megtartásába. A mondandójukat arra alapozzák, amit szerintük az illetőnek a megoldásról tudnia érdemes, mivel semmilyen személyes információval nem rendelkeznek az adott személlyel kapcsolatban.

Azt tanácsolom, hogy érdemes ezzel várnunk! Több információt kellene megtudnunk a frissen megismert személyről, hogy a válaszunkat majd pontosan, személyre szabottan adhassuk meg.

Emiatt tettük fel a bemutatkozásunk végén a kérdésünket, hogy Szabad megkérdeznem, hogy Te most mivel foglalkozol?”

Egy ilyen kérdést feltéve, meghívjuk az illetőt, hogy vegyen részt egy párbeszédben, amelyik kiről fog szólni? Őróla!

Ismertetve azt, hogy a tevékenységünkkel másokon miként segítünk, jó benyomást tudunk kelteni a beszélgetőpartnerünkben, és azt még megerősítjük azzal, hogy a beszélgetésünket őrá tereljük. Emlékeztetőül fel szeretném hívni a figyelmet arra, hogy a lényeg a KÉRDÉSEKBEN rejlik. A közhiedelemmel ellentétben, miszerint akkor irányítjuk a beszélgetést, ha folyton minálunk van a szó, ebben az esetben pontosan ennek az ellenkezője igaz. Mi irányítjuk a beszélgetést azáltal, hogy lemondunk arról, hogy folyton csak mi beszéljünk, és inkább, jól megfogalmazott kérdéseket teszünk fel.

A személyes bemutatkozás forgatókönyve

Most pedig megismertetlek a saját bemutatkozásunk forgatókönyvével, ami három fő részből áll: {+} probléma ismertetése, megoldás bemutatása, kérdés feltétele. Íme, hogyan is néz ez ki: 

1. Probléma ismertetése

A válaszunkat kezdjük a következő szavakkal: „Tudod-e azt, hogy…” és folytassuk a mondatunkat egy olyan általános probléma ismertetésével, amelyre az üzleti lehetőségünk megoldással szolgál. Olyan problémára van itt szükség, amivel bárki tud azonosulni. Manapság számos tömegeket érintő gond van a világban. Nekünk, mint problémákat megoldó személyeknek az a feladatunk, hogy kiderítsük tudunk-e megoldással szolgálni azok számára, akiknek ezek gondot jelentenek.  Olyan problémákra gondolok itt, mint:

  • a létszámleépítések
  • a munkahelyek bizonytalansága,
  • a magas megélhetési költségek,
  • a magas adók,
  • a hosszú munkahelyre utazási idők
  • az alacsony munkabérek
  • a szabadidőhiány,
  • az egyre nehezebb jövedelemszerzés

2.) Megoldás bemutatása

Be kell tudnunk mutatni azt, hogyan tudunk segíteni az embereknek megoldani ezeket a problémáikat. A fontos az, hogy egyszerű nyelven beszéljünk, kerüljük a közhelyeket és az MLM-ben használatos olyan szakkifejezéseket, mint a hatástöbbszörözés, a passzív jövedelemforrás, marketing terv, stb. Legtöbb ember számára ezek a szavak semmit sem mondanak, és azt a benyomást keltik, hogy mi el szeretnénk adni valamit.

Célszerű így kezdenünk a mondandónkat: „Nos, amivel én foglalkozom az nem más, minthogy segítek az embereknek…” majd pedig folytathatjuk ezzel:

  • „Egy részmunkaidőben végezhető saját vállalkozást beindítani.”
  • „Újból kézbe venni az életük irányítását.”
  • „Hogy legyen idejük, amit a családjukkal együtt tölthetnek.”
  • „Hogy a szabadidejükben azzal foglakozhassanak, amihez kedvük van.”
  • „Egy újabb jövedelemforrásra szert tenni.”
  • „A jelenlegi állásukat idővel egy másikra lecserélni.”

3.) Kérdés feltétele

Tegyünk fel egy kérdést, hogy a figyelmet az adott személyre tereljük, és kezdjünk hozzá az esetleges megoldásra váró problémák felderítéséhez.

Nem érdemes túlbonyolítani a dolgot. A válaszunkat egyszerű, érthető nyelven kell megfogalmaznunk, anélkül, hogy azonnal rátérnénk a megoldásunk ismertetésére. Sokan nehezen képesek megállni, hogy ne engedjenek a csábításnak!

Használd sikerrel a fenti FORGATÓKÖNYVET, és alakítsd át a számodra leginkább megfelelő módon, a saját kedvenc kifejezéseidet használva. Meglátod, hogy mennyi neked tetsző pozitív választ fogsz majd kapni.

EMLÉKEZTETŐ:
Az Ügyfélbarát Marketing alapját egy őszinte problémamegoldó tevékenység képezi, nem pedig egy kétségbeesett eladási próbálkozás!

FIGYELEM:

Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján – egy feltétel mellett – abban az esetben, ha szerzőként feltünteti a nevemet! Kajárik Béla

Eddig 2 hozzászólás


  • A tapasztalatom az, hogy többféle ember tipus van és egyértelmüen nem tudom mindenkinél alkalmazni egy sémát.  Általában amikor vissza kérdeznek, és az üzleti rész után a következő kérdése, mi a termék ? Ha erre jól tudunk válaszólni a paradigmái miatt vagy eltávolodik vagy tovább érdeklődik. Az én tapasztalatom az, hogy a paradigmáit kell először ismernem, hogy segíteni tudjak.



  • Remek útmutató Béla, öröm volt olvasni! 🙂

    Ehhez a cikkhez egy nagyon találó idézet illik:

    “Hogy betűzik a sikert az értékesítésben? ODAFIGYELNI!” / Larry JAMES /

    Szia, Peti!


    És mi a Te véleményed?

    Az e-mail címed rejtve marad..
    A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező.

    CommentLuv badge

    *