6 szempont az érdeklődők minősítésére

Bejegyzés nyomtatása

A profi MLM-ezőket arról lehet megismerni, hogy rendkívül hatékonyan és rövid idő alatt képesek minősíteni a velük kapcsolatba lépő érdeklődőiket.  Jól tudják, hogy az idejük képezi számukra a legfontosabb jövedelemszerző erőforrásukat, ezért igyekeznek azzal jól takarékoskodni. Nem látják értelmét egyes személyek felesleges győzködésének.

A minősítő képességnek igen fontos szerepe van egy MLM vállalkozást működtető személy számára.

Nézzük akkor most meg, hogy mi is a CÉLJA az érdeklődőink minősítésének?

A hagyományos kereskedői észjárással gondolkodva, meglehetősen szűk értelemben vett meghatározással is meg tudnánk válaszolni ezt a kérdést.

A régimódi ügynöki, eladói, önző és erőszakos vevő minősítő felfogással szemben az ügyfélbarát marketing hívei teljesen más megközelítésmódot alkalmaznak.  Az ő módszerük az ügyfél- vagy munkatárs jelöltek számára lehetővé teszi, hogy ez a folyamat számukra egy közvetlen beszélés keretében szerzett kellemes élményt jelentsen. Legalább ennyire fontos az, hogy segítséget és ösztönzést kaphassanak arra, hogy változtassanak az eddigi viselkedésükön és a velünk való együttműködés mellett döntsenek.

Az ügyfélbarát marketingben az érdeklődők minősítésének 6 féle szempontja van.

1.)    A minősítés célja annak megállapítása, hogy van-e különbség aközött, amivel az érdeklődőnk jelenleg rendelkezik, és amit meg szeretne magának szerezni.
2.)    A minősítés célja annak megállapítása, hogy mennyire erős vágy ég az érdeklődőnkben a jelenlegi helyzetének megváltoztatására.{+}
3.)    A minősítés célja annak megállapítása, hogy az érdeklődőnk jelenleg rendelkezik-e a változáshoz szükséges erőforrásokkal vagy képes-e azok előállítására, illetve beszerzésére.
4.)    A minősítés célja annak megállapítása, hogy a mi megoldásunk megfelel-e az érdeklődőnk számára.
5.)    A minősítés célja az, hogy segítsünk az érdeklődőnknek minket minősíteni abból a szempontból, hogy nyugodtan megbízhat bennünk.
6.)    A minősítés célja az, hogy segítsünk az érdeklődőnknek önmagát minősíteni.

Tekintsünk úgy erre a minősítő folyamatra, hogy itt mind a ketten kölcsönösen minősítjük egymást. Az érdeklődőnk azt vizsgálja meg, hogy mi érdemesek vagyunk-e arra, hogy velünk közelebbről megismerkedjen.

Mi pedig, arra vagyunk kíváncsiak, hogy reménybeli vásárlónkként rendelkezik-e az illető a vásárláshoz szükséges feltételekkel.  Munkatársjelöltként pedig, érdemesnek tartjuk-e őt arra, hogy az időnket, energiánkat és tapasztalatunkat beléje fektessük és megtanítsuk őt mindarra, amit mi már tudunk.

Egy semleges területen való találkozásként érdemes felfogni ezt a helyzetet, ahol mindketten félelem nélkül, biztonságban érezve magunkat mondhatjuk el a véleményünket. Az egész folyamat természetesen mivelünk kezdődik, nevezetesen azzal, hogy MI hogyan is vélekedünk az egész dologról.


12 érv amellett, hogy miért érdemes ezt nekünk így csinálnunk

  • Képesek leszünk automatikusan magunkhoz vonzani az embereket.
  • Erőszakmentes módszer.
  • Rövidebb időt vesz igénybe, mint a hagyományos minősítő folyamat.
  • Az emberek feladják az óvatosságukat abban az esetben, ha mi sem közelítünk feléjük agresszíven.
  • Sokkal kevesebb stressz ér bennünket, amikor az érdeklődőinkkel beszélgetünk.
  • Sokkal kevesebb stressz éri a beszélgetőpartnerünket, amikor velünk beszélget.
  • Nem szükséges erőfeszítéseket tennünk.
  • Azt a benyomást tudjuk kelteni, hogy törődünk az érdeklődőnkkel.
  • Segít az embereknek önmaguk ösztönzésében a változtatás érdekében.
  • Amennyiben már meghozták a döntésüket, sokkal nagyobb az esélyük arra, hogy ki is fognak tartani mellette.
  • Segít az embereknek azon hiedelmeik megkérdőjelezésében, amelyek hátráltatják őket.
  • Az érdeklődők szívesen megnyílnak előttünk és közlékenyebbé válnak.

Mindennek az eredménye az lesz, hogy rövidebb időn belül sokkal kevesebb idegeskedés és erőfeszítés mellett, jóval több munkát leszünk képesek elvégezni.

Emlékeztető:
Az ügyfélbarát marketingben az érdeklődőinknek önzetlen segítséget nyújtunk ahhoz, hogy sikerüljön a számukra leginkább megfelelő megoldást megtalálniuk, ahelyett hogy kétségbeesetten próbálkoznánk rávenni őket bármire is, aminek egyáltalán nem látják értelmét.”


Kajárik Béla

FIGYELEM:

Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján – egy feltétel mellett – abban
az esetben, ha szerzőként feltünteti a nevemet!
Kajárik Béla

Eddig 5 hozzászólás


  • Gratulálok a cikkedhez Béla!

    Elgondolkodtató, hogy amíg nem tudunk teljesen azzá válni, aki szeretnénk lenni, mit érdemes mindig magunk előtt látni.

    Azt már tudom, hogy az ügyfélbarát marketing ma a legjobb választás, amit alkalmazni érdemes. Igaz, hogy nem könnyű, de ugye azt tudjuk, hogy ami könnyen másolható, egyáltalán nem biztos, hogy eredményes is. 🙂



  • Abban biztos vagyok,ezzel a módszerrel sokkal hatékonyabban,és könnyebben lehet azokkal az emberekkel találkozni,akik képesek nap mint nap,lépésről lépésre megérteni,magukba építeni a fejlődés ezen új lehetőségét…..akik nem fáradnak bele idő előtt,és nem zuhannak vissza a régi életükbe,vállalva az elégedetlenséget.
    Talán még kevesen akadnak ilyenek,de én azt gondolom,egyre többen lesznek!!
    Én is köszönöm a cikket,Béla!! 🙂



  • A mai napig hálás vagyok azért,hogy rábukkantam Béla egyik lapjára,mégpedig azért,mert akkor fordult velem a világ.Mindazt,
    amit ő ott leírt,végigcsináltam már és mégsem volt igazi eredmény.Elolvastam az új gondolatait és azonnal szembe fordultam azzal a  tanítással,amit a felsővonalam tanított.
    Ennek 2 oka volt: elavultnak éreztem és “herótom” volt
    attól a technikától.Kb. tavaly tavasz óta olvasom,követem Béla írásait is,és elmondhatom rengeteget változott a technikám.
    Azt gondolom,hogy a legfontosabb,hogy az ember ne csak olvasson,hanem beillessze az olvasottakat a saját tevékenységébe.Szent meggyőződésem,hogy az MLM mégcsak most kezdi meg virágkorát élni és az on-line technikák rendkívül nagy segítségek a hálózatépítésben.Köszönöm Béla,hogy veszed a fáradságot és időt arra,hogy megosztod velünk a tapasztalataidat!



  • Szia Hajni!

    Köszönöm az elismerő soraidat, melyeket igazán jó érzés elolvasni, és erőt meríthetek belőlük, hogy még több MLM “felfedezésemet” megosszam mindazokkal, akik tenni akarnak az életminőségük javítása érdekében.

    Gratulálok Neked, a Gravatar  – fénykép elhelyező program – használatának elsajátításához! Az internetes jelenlétedet ezzel még eredményesebbé tudod majd tenni a jövőben.
    A Gerbovics Peti oktató VIDEO-ja remek segítség ebben a témában!



  • Adott állapot: Jelenlegi helyzet
    Kívánt állapot: Célok

    Ha a kettő között nincs különbség, akkor ő nem lesz üzlettárs.


    És mi a Te véleményed?

    Az e-mail címed rejtve marad..
    A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező.

    CommentLuv badge

    *