Itt nem csupán kapcsolatépítésről van szó!

Bejegyzés nyomtatása

MLM-ezők körében gyakran hallhatjuk a következő kijelentést: „Az MLM a kapcsolatépítés iskolája”! Többen is vannak, akik az MLM helyett inkább a „Kapcsolati marketing” kifejezést használják szívesebben, mivel úgy gondolják, hogy így jobban fel tudják kelteni az emberek figyelmét a tevékenységükre.

Vannak, akik kifejezetten csak a kapcsolatépítésre összpontosítják a figyelmüket. Az a céljuk, hogy ahol csak lehet, ismerkedjenek meg különféle emberekkel, és a kapcsolatfelvételt követően telefonon hívják őket vissza, ezután a jövőben pedig, „ápolják” velük a kapcsolatot.

A profi MLM-ezők azonban egészen másként csinálják ezt. Ők már az első – személyes vagy telefonon történő – találkozás alkalmával igyekeznek kideríteni, hogy az adott személy komolyan gondolja-e azt, hogy változtasson a jelenlegi helyzetén, és mennyire elszánt arra, hogy tegyen is ennek érdekében valamit. Ennyi az egész!

Amennyiben a kapott válasz az, hogy NEM… Nincs semmi értelme a kapcsolat elmélyítésének.

Egyszerűen meg kell köszönni a lehetőséget, hogy egymással beszélgethettünk, és javasoljuk az illetőnek, hogy majd ha kész lesz a változtatására, jelentkezzen nálunk.  Mi pedig mehetünk tovább, hogy találkozhassunk olyan személyekkel, akik nincsenek megelégedve a jelenlegi körülményeikkel és készek arra, hogy azok megváltoztatása érdekében tegyenek is valamit.

A kezdő MLM-ezők egyik „típus hibája” az, hogy képtelenek megkülönböztetni a csupán kíváncsiskodókat a komoly érdeklődőktől. Így aztán feleslegesen csak elvesztegetik a drága idejüket…

Beszéljünk most egy kicsit a „kapcsolatépítésről”.

Az Ügyfélbarát Marketing alapelvek szerint nem kifejezetten értékesítési vagy munkatárs toborzási céllal érdemes a kapcsolatainkat létrehozni. Egy kapcsolat ugyanis spontán módon alakul ki, attól függően, milyen hangulatú beszélgetést folytatunk az adott személlyel. Egy-egy kapcsolat megerősödhet függetlenül attól, hogy az esetleg milyen közvetlen eredménnyel járhat. Az Ügyfélbarát Marketing felfogás alkalmazása esetén ez természetes folyamatként megy végbe.

Ez akkor történik így, ha a beszélgetőpartnerünket engedjük beszélni, hogy mondja el nekünk milyen különbséget lát a jelenlegi és a jövőbeli helyzete között. Miért szeretne változtatni a mostani körülményein?  A megfelelő KÉRDÉSEKET feltéve nekünk kell tudnunk segíteni az illetőnek abban, hogy tisztán láthassa a jelenlegi helyzetét.

Igyekeznünk kell az adott személy helyzetébe képzelni magunkat, megérteni a vágyait és az indokait, amelyek miatt változtatni szeretne. Ha mindezt jól csináljuk, még tovább is fokozhatjuk ezeket a „tényezőket”. A lényeg tehát az, hogy megállapítsuk az illető tudatosságának a szintjét.

Ehhez itt van néhány fő SZEMPONT:

1.)    Olyan személlyel való kapcsolatra vágyunk, akinek már elege van valamiből és / vagy el akar érni valamit, és elegendő vággyal rendelkezik ennek megvalósításához.

2.)    Olyan személyről van szó, aki kész arra, hogy segítsen önmagán. Feltehetjük önmagunknak a kérdést: van arra lehetőség, hogy segítsünk bárkinek is, aki nem akar önmagán segíteni? Nem. Ez egy nyilvánvalóan lehetetlen vállalkozás.

3.)    Mi olyan személyekkel tudunk csak foglalkozni, akik nemcsak a múltban voltak hajlandók felelősséget vállalni a cselekedeteikért, hanem erre hajlandók a jelenben és hajlandók lesznek a jövőben is.

Egyfajta bőségtudatos szemléletmódot elsajátítva kell tudnunk gondolkodni, és valódi vezetőként.  Abban az esetben, ha egy vállalat ügyvezető igazgatója lennénk (és egy profi MLM-ező, valójában egy ilyennek tekintheti magát) bizonyára nem véletlenszerűen az utcáról toboroznánk az alkalmazottainkat, hanem határozott elképzelésünknek megfelelően. Ugyanez a helyzet az MLM-ben is. Az Ügyfélbarát Marketing alapelvei hatékony segítséggel szolgálnak számunkra ebben.

FIGYELEM:

Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján – egy feltétel mellett – abban az esetben, ha szerzőként feltünteti a nevemet! Kajárik Béla

Eddig 3 hozzászólás


  • Én inkább úgy nevezem, szimpátia és barátság. Lehetősége van mindenkinek arra, hogy eldöntse mit akar és ennek megfeleleően nyitott szívvel hozzásegíteni ahhoz az iformációhoz ami érdekli a jelöltet.



  • Érdekes



  • Én is tapasztaltam, hogy a kezdő MLM-ezők azonnal rávetik magukat a beszélgetőpartnerükre, ha csak egy kicsi kis érdeklődést is tanúsít. Azt hiszik, hogy ráharapott az ízére és innentől kezdve sima út következik a célig. Aztán a végére kiderül, hogy csak a drága idejüket vesztegették.
    .
    Egy másik szemléletmóddal: ne mi akarjunk futni mások után és megfelelni nekik, hanem fordítva. Az érdeklődők fáradozzanak azon, hogy bebizonyítják nekünk valóban érdemes velük komolyabban is foglalkoznunk.


    És mi a Te véleményed?

    Az e-mail címed rejtve marad..
    A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező.

    CommentLuv badge

    *