Kapcsolatépítő tippek az online közösségekben

Bejegyzés nyomtatása

… avagy “Isten hozott a bulinkba!”

Mivel folyamatosan növekszik a hazai online közösségek száma, úgy vélem, hogy célszerű minél előbb megismerni és begyakorolni az azokban viselkedés és eredményes tevékenység “játékszabályait”. networking-3

Valóban lehetséges emberekkel találkozni, vállalkozói tapasztalatainkat másokkal megosztani és érdeklődőket az MLM hálózatunkba toborozni anélkül, hogy szemtől szembe találkoznánk velük? Tényleg tartós kapcsolatokat építhetünk ki és partneri viszonyt létesíthetünk az interneten keresztül?

A válasz erre a kérdésre az, hogy természetes IGEN!

Akkor most szeretnék néhány gondolatot közzétenni a napjainkban leggyakrabban látogatott hazai online közösségek használatára vonatkozóan. Olyanokra gondolok itt, mint az  netlog, facebook, twitter, network.hu.

Az internetes közösségek egyfajta sajátos fórum benyomását keltik, ahol az emberek azzal a céllal jönnek össze, hogy szükségleteikre megoldást találjanak, másokkal véleményt cseréljenek, vagy tanácsot adjanak az arra rászorulóknak.

Vannak olyan közösségek, ahol lehetőségünk van saját “klubjaink” létrehozására (pl. facebook,  network.hu) és meglátogathatunk számos bennünket érdeklő témával foglalkozó közösségeket is.

Mi MLM-ezők valóban ideális feltételekhez juthatunk a hálózatunkba toborzást, valamint a termékeink értékesítését illetően. Amennyiben elsajátítjuk az interneten ismerkedés intelligens módszereit, és megtanulunk kulturáltan “kezet fogni” másokkal, elmondhatjuk magunkról, hogy egy igen hatékony hálózatépítő eszköz használatát sikerült megtanulnunk.

Mások eredményes MEGKÖZELÍTÉSE érdekében ajánlott pontosan meghatározott célokkal rendelkeznünk az alábbi területeken:

  • Mi a kitűzött célunk?
  • Kik képezik a célpiacunkat?
  • Milyen módon fogunk tudni értékkel hozzájárulni az adott közösséghez?
  • Milyen akciótervet fogunk megalkotni valamennyi közösségre vonatkozóan, amelyekben részt kívánunk venni?

Első benyomások

Amikor egy online közösséghez csatlakozunk, első feladatot a már ott lévőkkel való kapcsolatfelvétel képezi számunkra. Ebben ugyanazokat az alapelveket érdemes követnünk, mint amit a neten kívül is alkalmazni szoktunk: köszönés, kérdések feltétele és a beszélgetőpartnerük ösztönzése arra, hogy mondjon el többet magáról. Közös érdeklődési területek találása.

Egy közösséghez csatlakozás alkalmával képzeljük el azt, mintha egy valódi partira mennénk el. Miközben ott találkozunk 2-3 ismerőssel, az igazi szándékunk az, hogy számos új kapcsolatot létesítsünk és tudatosan bővítsük az ismerőseink körét.

Mint ahogyan meg sem fordul a fejünkben az, hogy egy olyan villogófényt kibocsájtó névkártyát viselve lépjünk be a meghívóinkhoz, amelyen a következő felirat látható “Kérdezd már meg, hogy milyen üzleti vállalkozásba kezdtem most bele!”, az online közösségek esetében sem tesszük ezt.

Nyugodtan hagyd a háttérben az üzleti vállalkozásodat és várj türelemmel arra, hogy a megfelelő helyen és időben előhozhasd azt.

Az internetes közösségek egyik igen hasznos sajátossága, hogy lehetővé teszik számunkra a saját adatlapunk megszerkesztését. Az irántunk érdeklődő személy egy kattintással megtekintheti az önmagunkról készített információkat tartalmazó összeállítást, és tájékozódhat az érdeklődési körünkről, beleértve az üzleti vállalkozásunkat is. Célszerű bővebb információt magunkról megadni, különös figyelmet fordítva a használt kifejezések kulcsszavakként való megfogalmazására.

Az emberek a közösségekben kulcsszavak alapján keresik a jövőbeli partnereiket. Ezért jó, ha ennek figyelembevételével fogalmazzuk meg az adatlapunkat. Célszerű nem csak az MLM vállalkozásunkra alapozva elkészítenünk az adatlapunkat, hiszen ezáltal sokkal szélesebb körből számíthatunk érdeklődésre.

Ilyen témák is szerepelhetnek az információink között: Szeretünk-e kirándulni, utazni? Vannak-e gyermekeink? Szeretünk-e főzni? Mi a kedvenc szabadidős sportunk? Szívesen kertészkedünk-e? Milyen könyveket szeretünk olvasni?

Amennyiben egy adatlap kellő részletességgel van kitöltve, számos támponttal szolgálhat számunkra az kapcsolatfelvétel alkalmával. Elmondható, hogy egy online közösségben, mielőtt bárkivel ismerkedni kezdenénk, már több fontos információ birtokában lehetünk, mintha egy kávézóban legalább egy órán keresztül beszélgettünk volna az illetővel…

Ezért nem érdemes spórolnunk a rólunk szóló információkkal, hiszen ezzel megkönnyítjük az irántunk érdeklődő személy dolgát. Az MLM vállalkozásunkról ugyanúgy érdemes említést tennünk, mint a többi ránk vonatkozó egyéb adatról, minden különösebb hangsúly nélkül.

Tegyük ki a fényképünket! Leginkább az életvitelünket tükröző képek közzététele tűnik célszerűnek. Sokkal jobban kedveltek az ilyen felvételek, mint a csinos családi házak vagy csodás autók. Az előbbiek ugyanis a családias hangulatot tükrözhetik.

Névlistánk gyarapítása

Az online közösségek ideális feltételt teremtenek ahhoz, hogy tájékozódhassunk, kik azok az ismerőseink ismerősei közül, aki velünk azonos témák iránt mutatnak érdeklődést. Ez megfelel az MLM-ezők által évek óta már ismert “Ki kit ismer?” kérést feltevő módszer gyakorlatának.

Természetesen az adatlapunkban megadott rólunk szóló információkat annak megfelelően fogalmazhatjuk meg, hogy milyen érdeklődési körrel rendelkező közösséghez csatlakozunk. Nyilvánvaló, hogy főként a vállalkozói és a különféle jövedelemszerzési lehetőségek iránt érdeklődők fogják a számunkra legfontosabb célpiacot jelenteni.

Emellett azonban érdemes egyéb, bennünket érdeklő témák iránt érdeklődést tanúsító személyekkel is felvenni a kapcsolatot, mivel a lehetőség megvan arra, hogy idővel ők is érdeklődni fognak az általunk választott tevékenység iránt.

Ne félj a más MLM vállalatoknál tevékenykedőkkel való megismerkedéstől. Soha sem tudhatod, hogy közülük éppen ki az, aki váltani szeretne, és most tájékozódik, vagy csupán tud neked ajánlani valakit az ismerősköréből, akit pontosan a te MLM vállalatod termékei érdekelnek. Valamennyi új ismerősünknek a segítségével akár több száz személlyel is lehetőségünk nyílik a névlistánk bővítésére.

Mit tegyünk, és mit ne tegyünk

Ne áraszd el az adott közösség tagjait az MLM vállalkozásodban forgalmazott termékekre és az üzleti lehetőségedre vonatkozó ajánlatoddal! Hasonlóan az interneten kívüli világhoz, ez a módszer itt is a zsákutcába vezet. Divatos kifejezéssel mondva: Tuti “bukta”!

Nem véletlen, hogy előfordultak már kezdeményezések arra, hogy az ajánlataikkal másokat bombázó MLM-ezőket kitiltsák az online közösségekből. Főként abban az esetben, ha ezen kívül semmi egyéb hasznos megnyilvánulás részükről nem tapasztalható.

Amikor csatlakozik az ember egy ilyen közösségbe, és kapcsolatba kerül néhány ismeretlen személlyel, érdemes arra összpontosítani a figyelmünket, hogy miként tudnánk értéket adni számukra, ahelyett, hogy csak arra figyeljünk oda, milyen hasznunk lehet nekünk az adott kapcsolatból.

Érdemes kérdéseket feltennünk és megoldási javaslatokkal szolgálnunk azok számára, akiknek arra szükségük van.

Számoljunk be személyes tapasztalatainkról, és arról hogy mi vált be nekünk a kipróbált módszereink közül. Ha például egy igen hasznos cikkre bukkantunk, akkor azt belinkelhetjük. Láttunk egy frappáns, nekünk tetsző idézetet? Másoljuk be azt, mi is.

Oldjunk meg valakinek problémáját és az illető egész életében emlékezni fog ránk. – és minden bizonnyal szeretne majd rólunk többet is megtudni. Minél többen fogják megnézni az adatlapunkat, vagy a bemutatkozó honlapunkat, annál többek számára leszünk ismertek, aminek következtében még több látogatója lesz az adatlapunknak.

Nyerd el minél több látogató bizalmát azzal, hogy őszintén megmutatod magad. Alapozd meg a jelenléted és a “névkártyádat” letéve számíthatsz arra, hogy többen figyelemmel fogják kísérni a tevékenységedet.

A hazai online közösségeket figyelve meglehetősen furcsának tartom, hogy mennyien vannak, akik még a fényképüket sem hajlandók kitenni, nemhogy más egyéb információt is közzé tennének magukról. Megelégszenek a lőtéri céltáblához hasonló egységes megjelenést biztosító “arcképpel”…

Hogyan szeretne valaki ismerkedni, ha önmagáról semmit sem hajlandó elárulni? Vagy nem is ismerkedni akar, csak eladni?

Ha eddig te is így gondolkodtál, lenne számodra egy – saját tapasztalati adatokkal is alátámasztott – jótanácsom:

“Az emberek attól a személytől vásárolnak szívesen és rendszeresen, akit ismernek, kedvelnek és akiben megbíznak.” (Bob Burg)

Senkit nem köteleznek arra, hogy ilyen közösségekben részt vegyen. Aki mégis emellett dönt, arról joggal feltételezhető, hogy azért teszi, mert szeretne másokkal megismerkedni. Ezt pedig “arctalanul” bizonyára nehezen fogja tudni megtenni… (Az internetről egyébként megállapítható, hogy meglehetősen “hideg piac”…)

Amennyiben a fényképe feltöltése technikai problémát jelent valaki számára, itt a lehetőség, hogy segítséget kérjen, biztos vagyok benne, hogy nem lesz alkalma hosszasan várakozni a segítség megérkezésére.

Legyél kitartó és következetes, egy igazi adakozó, aki nem sajnálja másokkal megosztani az értékeit. Ennek a viselkedésmódnak köszönhetően fogsz majd tudni kiemelkedni azok tömegéből, akik csak azzal a céllal látogatnak időnként be egy-egy közösségbe, hogy megpróbáljanak ott valamit eladni.

A reménybeli üzlettársainkkal való online kapcsolatépítés és partneri viszony megalapozása sok türelmet és elkötelezettséget igényel. Ehhez érdemes egy napi és heti munkatervet kialakítani az általunk kiválasztott közösségek rendszeres meglátogatására és hozzájárulásaink megvalósítására. Ezt a tervet következetesen be kell tudnunk tartani.

Teremtsük meg az alapjait annak, hogy kiérdemeljük a hozzáértő és hiteles véleményforrásnak kijáró elismerést. Ez a feltétele ugyanis annak, hogy az emberek gyakran felkeressék az adatlapunkat, felvegyék velünk a kapcsolatot és további információkért hozzánk forduljanak.

Az egyetlen titka az ilyen módon folytatott ügyfél- vagy munkatárs toborzó tevékenységnek abban rejlik, hogy a rendszeres megjelenésünk mellett, kínáljunk fel értéket és legyünk korrektek.

“Az életben többnyire úgy hozza a sors, hogy a jutalmunk egyenes arányban áll a mások számára általunk létrehozott javak értékével. Őszintén, könnyedén és bőségesen kell tudni adnunk, anélkül, hogy közvetlen, vagy azonnali viszonzásra számítanánk.” (Allen D’ANGELO)

Tehát, minden bizonnyal érdemes az online közösségeket felkeresni. Remélem, hogy nemsokára már azt is leírhatom majd, hogy azért is, mert élvezni lehet az ottani jelenlétünket és a kialakult jó hangulatot!

Ekkor másokkal megismerkedve egyszer csak azt fogjuk tapasztalni, hogy idegenek sorra kezdenek jelentkezni, és keresik a lehetőségét a velünk való megismerkedésre. Ahogy egyre jobban megkedveli az ember az online közösségekben való szereplést, akár szinte egészen bele is felejtkezhet a kialakult remek hangulatba hasonlóan, mint egy igazi “élő” baráti találkozón.

Emlékeztetőül:

“Ha csupán azért adsz, hogy cserébe valamit megkaphass,
akkor valójában nem is adsz, hanem kereskedsz.”

 

FIGYELEM:

Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján – egy feltétel mellett – abban
az esetben, ha szerzőként feltünteti a nevemet! Kajárik Béla

Eddig 5 hozzászólás


  • Különböző közösségek tagjaként gyakran találkozom a következő bosszantó jelenségekkel:
    Az értelmetlen küld tovább, vagy szerencsétlen leszel típusú lánclevelekhez választják ki a címemet.
    A kezdő MLM-ezők kihagyhatatlan ajánlatukat küldik rám. Egyik levéltípus sem erősíti az új kapcsolatok építését.



  • Hajjaj, Kati, csodálkozom hogy vannak akik még továbbküldik ezeket. De mi ebben a jó?? 🙂
    Ezek szerint én már vagy százszoros “szerencsétlen” vagyok. 😀
    Petőházi Mónika recently posted..MASLOW-féle szükséglet piramisMy Profile



  • Köszönöm Béla a számomra pont aktuális fontos információkat,még fejlesztenem kell az adatlapomat most már könnyebb lesz.
    Móni,én is már sokszor kaptam ilyen küld tovább dolgokat,de már én sem foglalkozom velük. 😀



  • Akkor lányok bizony én is nagyon szerencsétlen vagyok, és sokszorosan, na meg boldogtalan, és persze esetleg buta is. Mert hát ki sem nyitom a továbbküldős leveleket, azonkívül a nyomulósokat vagy figyelmen kívül hagyom, vagy javaslom az önképzést nekik. Készítettem egy blogot ebből a célból, és azt küldöm válaszként.
    Földiné Csúcs Mária recently posted..Tisztában vagy vele- mit isztok- mivel főzöl – tanulmánysorozat a vízről 3 részMy Profile



  • Mária, ez az oktató blog remek ötlet a továbbküldősök, és a spamelők felvilágosítása számára. Többnyire én sem szoktam szó nélkül hagyni. A “kedvencem”, “hogyan tudok 15 kg-ot fogyni” című. Mert nem nézik, ki a célszemély….na most nálam minusz 15 súlyos egészségkárosodáshoz vezetne. 😀
    Petőházi Mónika recently posted..MASLOW-féle szükséglet piramisMy Profile


    És mi a Te véleményed?

    Az e-mail címed rejtve marad..
    A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező.

    CommentLuv badge

    *