Mi a fontosabb – a VÁGY vagy a SZÜKSÉGLET?

Bejegyzés nyomtatása

“Minden kérdésre adott válasz egy új kérdést szül.”

(Arthur BLOCH)

Egy reménybeli ügyféllel beszélgetve az MLM-ezők számára gyakran problémát jelent megállapítani azt, hogy  egy adott személy cselkevésre ösztönzésében mi játszik nagyobb szerepet:  a vágyainak, vagy  inkább a szükségleteinek a kielégítése?

A megoldás ismertetéséhez az alábbi – Michael Oliver egyik hírlevelében olvasott – rövid történetet szeretném a figyelmedbe ajánlani :

“Egyik alkalommal késő éjjel hirtelen éhségem támadt és az adott szállodában sajnos a szoba-szolgálat ideiglenesen szünetelt.

Meglehetősen furcsának találtam a dolgot, különösen a szálloda színvonalára való tekintettel. Szerencsémre a hűtőszekrény tetején találtam néhány élelmiszerfélét. Egy zacskó burgonyaszirom ragadta meg leginkább a figyelmemet.

Aztán észrevettem az árcímkét! 9 dollár! És ekkor egy érdekes belső párbeszéd indult el az agyamban.

Tényleg annyira éhes vagyok, hogy hajlandó lennék 9 dollárt kifizetni a szükségletem kielégítése érdekében egy olyan termékért, ami a boltokban csupán 1,5 dollárért megvásárolható?

Megengedhetem magamnak… de 9 dollár… ez egy borzasztóan magas ár, ami minden képzeletet felülmúl.

Aztán kinyújtottam a karom, elvettem a burgonyaszirmokkal töltött zacskót és feltéptem azt. Ezután még egy doboz sört is magamhoz vettem, aminek az áráért talán még a házamra is jelzáloghitelt kell majd felvennem!

Tehát mi is járt ekkor a fejemben?

Nyilvánvaló, hogy az éhségem csillapítása iránti szükségletem egy olyan vágyat ébresztett bennem, ami mellett eltörpült a fizetendő magas vételár.”

Ugyanez a helyzet a leendő ügyfeleinkkel és partnereinkkel is, amikor a megoldásunkat kínáljuk fel nekik.

A legsikeresebb és leginkább tartós értékesítéseink abból fognak következni, hogy valaki kijelenti majd, hogy változtatni szeretne a jelenlegi körülményein, pontosabban erős vágyat érez arra, hogy ezt megtegye.

Akár részmunkaidőben szeretnének egy kis kiegészítő jövedelemre szert tenni, vagy teljes munkaidőben milliókat keresni… ha a vágy nincs meg, hiányozni fog a változáshoz nélkülözhetetlen elkötelezettség is.

Tehát akkor miből fog keletkezni a vágy?

Nos, a változtatás iránti vágy alapjában a jelenlegi helyzetünkkel való kellően nagy elégedetlenségünkből fakad és az eltökéltségünkből, hogy teszünk ennek érdekében valamit.

A vágy elsődlegesen egy belső ÉRZELMI SZÜKSÉGLETBŐL ered, nem pedig, az olyan nyilvánvaló külső szükségletből, mint hogy “több pénzre van szükségük”.

Életbevágóan fontos dolog az, hogy képesek legyünk feltárni az emberek érzelmi szükségleteit. Rá kell tudnunk jönni, hogy mi mozgatja az emberek vágyait, és mi motiválja őket a változásra.

Ezért aztán valóban megéri segíteni a leendő ügyfeleinket és partnereinket a vágyaik mértékének kellő kifejezésében, mielőtt elhamarkodottan igyekeznénk őket egy rendszerbe belekényszeríteni, vagy rákezdenénk a csodálatos lehetőségünkről szóló ismertetőre, ami “amilyen remekül működött a mi esetünkben, ugyanolyan jól fog majd nekik is működni.”

Rengeteg időt takaríthatsz meg magadnak, és sok kiábrándulástól kímélheted meg magad, ha nem folytatsz semmiféle utánkövető beszélgetést az olyan jelentkezőkkel, akik arról tájékoztatnak, hogy szükségük lenne a lehetőségedre, de egyáltalán semmilyen vágyuk nincs arra, hogy bármit is tegyenek annak érdekében.

Az “Ügyfélbarát Marketinges” módszer segít megtudni azt, hogy MIT akarnak az emberek elérni és az MENNYIRE fontos a számukra.

“Nem azokkal kell foglalkoznunk, akiknek szükségük van az MLM-re,
hanem azokkal, akik azt csinálni is akarják.”

Kajárik Béla

Neked MI erről a véleményed?

Kérlek, hogy – az alábbi hozzászólási lehetőséget kihasználva – mondd el a véleményedet a témával kapcsolatban, valamint hívd fel rá a figyelmét a téma iránt érdeklődő  Facebookos vagy Twitteres ismerőseidnek is! Ők ezért bizonyára hálásak lesznek Neked!

FIGYELEM:

Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján – egy feltétel mellett – abban az esetben, ha szerzőként feltünteti a nevemet! Kajárik Béla

Eddig 3 hozzászólás


  • Ez egy igaz megállapítás. Nekem is sok időm, energiám ment már el fölöslegesen.



  • Figyeljünk oda az emberekre és halljuk meg a szavak mögötti szavakat, ha eredményesek szeretnénk lenni.



  • Nagyon jó a példa, szerintem mindenki cselekedett már hasonlóképpen. És én is gyakran azt látom az embereken, hogy tetszik, tetszik valami, de vágy az nincs. Vagyis cselekvés sem. Vagy nem elég erős a vágy, és hamar letesznek róla.
    Bizony sok idő és energia is elmegy, látszólag feleslegesen, de hosszútávra nézve biztos nem, mert egyre könnyebben tudjuk majd venni az akadályokat. És ha belegondolok mennyi sok sok idő és rengeteg energia ment már el a hagyományos munkahelyen abszolút feleslegesen !!


    És mi a Te véleményed?

    Az e-mail címed rejtve marad..
    A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező.

    CommentLuv badge

    *