Mi az hogy, Ügyfélbarát Marketing?

Bejegyzés nyomtatása

Mit is jelent az ÜgyfélBarát Marketing (ÜBM) valójában?

Egy szemléletet és módszert, ami kiveszi a feszélyezettséget, kényszerérzetet és erőszakosságot az értékesítésből.

Mit is csinálunk mi egyáltalán?

Egy “ajándékot” adunk át a beszélgető partnerünknek. Segítünk neki rájönni egy olyan megoldásra, ami ösztönzést ad neki a jelenlegi helyzetéből kimozdulásra, és energiával tölti őt fel a vágyai megvalósításához.

Mindezt igen élvezetes, humoros, a partnerünk számára “emlékezetes” módon – a megfelelő kérdéseknek a megfelelő sorrendben, és a megfelelő módon történő feltételével – végezzük.

Ennek az ajándéknak az átnyújtására, egy újonnan kifejlesztett – az iskolákban nem oktatott – jártasságunknak köszönhetően leszünk képesek. Ez nem más, mint az “érték felfedeztetésre” és az önzetlen – aktív odafigyelésen alapuló – valódi párbeszédre való alkalmasságunk.

Olyan párbeszédről van itt szó, amely során a beszélgető partnerünkkel kölcsönös felfedezéseket teszünk. Ennek eredményeként hozzájárulunk ahhoz, hogy az illető számára feltáruljon a képességei kamatoztatásán alapuló korlátlan lehetőségek ajtaja, és felcsillantjuk előtte a pozitív változások révén elérhető életminőség-változás reményét.

Amikor alkalmat adunk másoknak arra, hogy a saját véleményüket kialakítsák egy adott témával kapcsolatban anélkül, hogy a miénket erőltetnénk őrájuk, valójában a következőre adunk lehetőséget: elmondhatják nekünk, hogy milyen módon hatnak rájuk a jelenlegi életkörülményeik, és mire számíthatnak akkor, ha elzárkóznak a változtatástól.

A megfelelő kérdéseknek a megfelelő időben történő feltevésével, és a megértő, aktív odafigyelésünkből adódó visszajelzéseinknek köszönhetően biztosak lehetünk abban, hogy valóban megértettük a partnerünk gondolatait. Így megkímélhetjük önmagunkat attól, hogy beleessünk a saját feltételezéseink, hiedelmeink, és korábbi tapasztalataink alapján kialakított csapdába.

Soha sem szabad azt a hibát elkövetnünk, hogy biztosnak érezzük magunkat abban, mi nagyon is jól tudjuk, hogy mire gondol a beszélgető partnerünk.

Csupán azoknak a szavaknak a hallatán, amiket az illető a mondanivalójának, jelenlegi helyzetének ismertetése, illetve azzal kapcsolatos érzelmeinek a bemutatására használ pontatlan következtetésekre juthatunk. Ezért a testbeszéd jelek érzékelésében és értelmezésében szerzett jártasságunk ezen a területen kifejezetten “aranyat ér”.

Fontos alapelv, hogy az emberek egy ismeretlen személlyel folytatott beszélgetés során először “éreznek”, és csak azt követően nyílnak meg, figyelnek valóban ránk, és mondják el a véleményüket.

Egy ilyen körülménynek az “előállítását” szolgálja az odafigyelő, meghallgató képességünk profi szintre fejlesztése.

Az a helyzet ugyanis, hogy mielőtt bárki is hajlandó lenne odafigyelni arra, amit mondani szeretnénk neki, ezt megelőzően nekünk kell ezt nála kiérdemelnünk, méghozzá azzal, hogy – teljes összpontosító képességünket latba vetve – őszintén végighallgatjuk mindazt, amit ő velünk közölni szeretne.

Az “értékesítés” már ezen a ponton kezdetét veszi, mivel az illető “vevő lesz” az aktívan odafigyelő és őszinte meghallgató képességünkre.

Sokan – hibás beállítottságuknak köszönhetően – már itt “el szokták bukni a játszmát”, még mielőtt valójában elkezdhették volna az üzleti bemutatójukat.

Az Ügyfélbarát Marketing igen egyszerű módszere csupán két (2) alapelemből áll:

1.    Képesnek kell lennünk felismerni az értékesítésre kínálkozó alkalmat (ügyfélminősítő képesség), és

2. A helyzetnek leginkább megfelelő “párbeszéd MODELL” (ebből többféle változatot is létezik) szerint le kell folytatni az “ajándék átnyújtó” beszélgetésünket.

Ha mindezt profi módon vagyunk képesek megcsinálni, akkor a partnerünk önmagától elmondja majd nekünk, hogy a lehetőségünk révén megszerezhető előnyök közül számára melyik az a legfontosabb, ami miatt szívesen elkezdené velünk az együttműködést, vagy megvásárolná a termékünket.

Abban az esetben pedig, ha az illető netán mégsem hozná meg a nekünk kedvező döntését, biztosak lehetünk benne, hogy beszélgetésünk számára emlékezetes, igazán kellemes érzéseket ébresztő hangulatának köszönhetően, kérés nélkül ajánlani fog bennünket, és a bemutatott jövedelemszerző módszerünket, illetve termékeinket is, az ismerőseinek. Így nyugodtak lehetünk, hogy még ebben az esetben sem dolgoztunk hiába!

“Az ügyfélbarát marketing hívei önzetlen problémamegoldó tevékenységet végeznek,
nem pedig egy kétségbeesett rábeszélő próbálkozást!”

FIGYELEM:

Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján – egy feltétel mellett – abban
az esetben, ha szerzőként feltünteti a nevemet!
Kajárik Béla

Eddig 8 hozzászólás


  • Valóban a másik emberre való odafigyelés a legfontosabb.



  • Az Oktatás Alapú Marketingnél szerintem nem véletlenül utaltál erre a régebbi témára. Bizony az odafigyelés mindennél fontosabb. Az igazi őszinte odaadó, amikor a teljes lelkét bensőjét kiöntheti úgy, hogy nem menet közben azon gondolkodunk, mikor van lehetőség előrukkolni a megoldásunkkal. Mert azt megérzi a partner és bezárkózik.
    Földiné Csúcs Mária recently posted..Tisztában vagy vele- mit isztok- mivel főzöl – tanulmánysorozat a vízről!My Profile



  • Mindeközben az “oktató” is teljes lelki békességgel dolgozhat. Keményen, hosszantartóan, de nem stresszesen.
    Petőházi Mónika recently posted..MASLOW-féle szükséglet piramisMy Profile



  • Kedves Mónika!
    Te már valamit nagyon tudsz. Már erős a lelki békéd. Igaz én sem panaszkodom, mármint ami a lelki békét illeti. A tudást még erősen gyarapítanom kell.
    Földiné Csúcs Mária recently posted..Tisztában vagy vele- mit isztok- mivel főzöl – tanulmánysorozat a vízről!My Profile



  • Kedves Móni és Mária ti már nagyon ügyesek vagytok,én felnézek rátok.Követendő a ti példátok és persze Béláé és Petié öröm tőletek tanulnom! 😀 😀 😀



  • Mária, Brigi, köszönöm Nektek a kedves szavakat. Valóban erős a lelki békém, mert megedződtem. Keresztülmentem már sok nagyon nehéz életszakaszon. És rájöttem, hogy tényleg nem aggódni, hanem tenni kell. És a tudást gyarapítani, folyamatosan. Miért is ne? Kellemes, izgalmas, és értelmet adó elfoglaltság!! 🙂
    Petőházi Mónika recently posted..MASLOW-féle szükséglet piramisMy Profile



  • Kedves Móni!
    Az én lelki békém még ingatag ,de alakuló félben van.A tanulás nekem is napi szinten meg van,csak még a gyakorlati alkalmazás lassabb.Még nem sikerül megnyitni amit küldtél.Köszi szépen! 😀 😀 😀



  • Én is köszönöm Brigi kedves szavaid. Igazából én is úgy vállalkozóként, mint magánemberként megéltem egyet – mást. Kissé az a típus vagyok aki azért avval együtt, hogy lelkesedem és tettre kész vagyok, a biztonságot és nyugalmat is értékeltem. Ez bizonyos esetekbe negatívsággal ütött vissza. Sokszor a mások véleményére adtam, sokszor mérgemben nem. Mostanra kialakult egy határozott életcél. Én kissé soká értem meg. Nálunk anyukám volt aki a hatást gyakorolta. Valójában a halála után lettem Önmagam. Bocsi a kitérőért, de így talán látható, miért vagyok még mindig tanonc, még ha már kezdek követendő lenni is.
    Földiné Csúcs Mária recently posted..Tisztában vagy vele- mit isztok- mivel főzöl – tanulmánysorozat a vízről 3 részMy Profile


    És mi a Te véleményed?

    Az e-mail címed rejtve marad..
    A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező.

    CommentLuv badge

    *