Miért vághatjuk nyugodtan sutba az eladási ajánlatunkat?

Bejegyzés nyomtatása

Elgondolkodtál-e már egyáltalán azon, hogy az Ügyfélbarát Marketing (tudod, ez az ellentéte a nap, mint nap tapasztalt erőszakos és nyomulós stílusban megnyilvánuló, „Ügyfélbosszantó Marketing” praktikáknak…) miért működik annyira eredményesen?

Miért képesek – szinte észrevétlenül – befolyást gyakorolni az emberekre ennek a módszernek a profi alkalmazói, és tudják elérni azt, hogy azok visszautasítás helyett meghallgassák őket?

Magyarázat helyett, most mindjárt egy GYAKORLAT elvégzésére szeretnélek  biztatni. Aztán rád bízom majd, hogy megállapítsd mi is történik, miért olyan sokkal eredményesebb ez a módszer a hagyományos ajánlattevő gyakorlatnál, ami csupán a termékek ismertetéséből, a bemutatóból és eladásból áll.

Akkor most arra kérlek, hogy idézz fel az életedből egy korábbi negatív élményt… Egy olyan esetet, amikor úgy érezted, hogy kudarcot vallottál, vagy valaki nagyon felbosszantott. Megvan ez az érzés? Igyekezz azt most ismét alaposan átélni!

Ezt követően pedig idézd fel valamelyik boldog, pozitív érzésekkel töltött pillanatodat, amikor valóban minden „összejött” és remekül érezted magad… Például a középiskolád kézilabdacsapatának tagjaként bajnokságot nyertél, és mindenki ünnepelt Téged! Ugye mennyire kellemes érzés újból átélni azokat a csodálatos perceket?

Ezeknek az életedből vett élményeknek az újbóli átélésével, segítettem Neked újból előidézni olyan eseményeket, amelyek korábban már megtörténtek veled. Az első élményt bizonyára szívesen örökre elfelejtenéd, a második, igazán szív melengető történethez fűződő érzést pedig, akár többször is szívesen átélnéd.

Pontosan ez a folyamat zajlik le a beszélgetőpartnereinknél, amikor a jelenben arról beszélgetünk velük, hogy:

Mi az, amit kedvelnek, és mitől irtóznak a jelenlegi helyzetükben, valamint, hogy mit szándékoznak tenni egyáltalán, és milyen érzést jelentene számukra, ha sikerülne a céljukat megvalósítani. Miközben nekünk beszámolnak a korábbi élményekről, ők ismételten az adott eseményekre gondolnak, a jól ismert, akkor megtapasztalt érzések hatása alá kerülnek.

És ekkor lehetőségünk nyílik arra, hogy előkészítsük a terepet annak bemutatásához, hogy az általunk javasolt megoldás milyen módon segíthet nekik megszabadulni a korábbi negatív élménnyel együtt járó kellemetlenségektől, és elősegíteni azt, hogy a kellemes élményekből pedig sokkal gyakrabban részesülhessenek.

Abban az esetben, ha nem ezt tesszük, és mindjárt a beszélgetésünk elején az eladási ajánlatunkkal rárontunk a reménybeli ügyfelünkre, akkor elmulasztjuk a lehetőségét annak, hogy kapcsolatba kerülhessenek azokkal az érzelmeikkel, amelyek végül is változtatásra tudnák őket ösztönözni.

Érdemes figyelembe venni azt, hogy az embereknek az életükön való VÁLTOZTATÁS iránti hajlandóságuk mértéke a következő két tényezőn múlik:

  • Annak a kellemetlenségnek a nagyságától, amit akkor élnek át, amikor beszámolnak nekünk a jelenlegi körülményeikről.
  • A változtatás iránti vágyuk erősségétől.

Ez az, amiről az Ügyfélbarát Marketing valójában szól: „Hagyni az embereket önmagukat befolyásolni!” (Michael Oliver) Most már ugye világos, hogy miért adtam ennek a cikkemnek a fenti címet:
Miért vághatjuk nyugodtan sutba az eladási ajánlatunkat?

Ezt a remek marketing megoldást alkalmazva ugyanis, elháríthatjuk a reménybeli ügyfeleinkre – és miránk is – nehezedő nyomást, és a beszélgetésünk végeredménytől függetlenül lefektethetjük egy ígéretes kapcsolat megbízhatóan szilárd alapjait.

Neked MI erről a témáról a véleményed?

Kérlek, hogy – az alábbi hozzászólási lehetőséget kihasználva – mondd el a véleményedet a témával kapcsolatban, valamint hívd fel rá a figyelmét a téma iránt érdeklődő Facebook-os vagy Twitter-es ismerőseidnek is! Ők ezért bizonyára hálásak lesznek Neked!

Javaslom, hogy iratkozz fel az MLM legújabb irányzatát képviselő – Online – MLM iskola másként gondolkodó és tevékenykedő MLM-ezői számára készített HÍRLEVELEMRE, hogy frissen tájékozódhass a legújabb Online MLM tippekről, eszközökről, megoldásokról és stratégiákról!

FIGYELEM:

Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján – egy feltétel mellett – abban az esetben, ha szerzőként feltünteti a nevemet! Kajárik Béla

Eddig 17 hozzászólás


  • Azt kell mondjam, ez egy zseniális marketing megoldás. Már akkor is annak tartottam, amikor először megismerkedtem vele, de ezek az új gondolatok újabb megvilágításba helyezve, egyszerűbbé és érthetőbbé teszik mindazt, ami a gyakorlati megvalósításhoz szükséges. Köszönöm Béla! 🙂



  • Az Ügyfélbarát Marketing szerintem a jövőbelátó, türelmes emberek műfaja. Nem kell kétségbeesett kapkodással kikészíteni sem magunkat, sem másokat. A jelen és a jövő változásaihoz remekül idomul. Egészséges tempóban fejlődhetnek képességeink, ami folyamatos jóérzéssel jár. A változás, változtatás “kényszere” egyébként is látható a világban, egyértelmű hogy sok területen szemléletmódot kell váltani.



  • Szia Peti!

    Örülök, hogy ez a cikk még jobban segített Neked az Ügyfélbarát Marketing lényegének megértésében.



  • Hozzaszolasaimat ekezet nelkul tudom most leirni,ezert elnezest kerek mindenkitol. Marciustol ismertem meg, kedves Kajarik Belat es feleseget Katikat. Nagyon halas vagyok a sok infokert es egy uj tavlatokert ami az online marketingrol szol. Belanak igaza van, hogy nem az eladassal kell foglalkozni amivel egyet is ertek. Nekem az a velemenyem, hogy barmilyen MLM-rol is legyen szo, “szamomra egy a fontos az ember”. En inkabb a segitseg muveszetet tartom fontosnak, mert akihez szol az irasaink az valodi kell, hogy legyen ezert van az, hogy egyes emberek csatlakoznak egy csoportban. Ez is a szerelmhez hasonlo, a sajat belso meggyozodes vezet el a valasztashoz. Megkell ismerni a hirdetot es tartalmait, ezutan lesznek kovetoi. Az emberek az erzelmeiket apoljak es nem a termeket. A termek tolja elore az uzletet, mert termek nelkul nincs forgalom.



  • A cikk a legfontosabb eleméről beszél, amellyel hatni lehet valakire. Ezek az érzelmei. Rendszeresen tapasztalom, hogy ez mennyire működik a gyakorlatban, vagyis amikor olyan hatást tudunk elérni, hogy a jelölt saját magát győzi meg, hogy az általunk kínált megoldásra szüksége van.



  • Valójában ha túl hamar rontunk rá az ügyfélre, Ő még nem érett meg a befogadásra. Ezért inkább ellenérzést és elutasítást váltunk ki.



  • Nekem szent meggyőződésem, hogy aki nem jön fel az internetre és nem kezdi elsajátítani ezt a technikát és nem gyakorolja be, pár év múlva nagyon fogja ennek érezni a hiányát.
    Szerintem, nagyon fontos, hogy az ember el kezdje építeni a nevét, mert ezzel együtt építi a személyiségét is, ami által kiteljesedik és egyre jobban és jobban kommunikál.



  • Bocs. Látom, nem sikerült a Gravatarban a kép frissítése 🙁



  • Hajni, semmi baj, mert amint sikerül a frissítés mindenhol megjelenik a fényképed. :)Egyetértek a kommunikálás fejlődésével kapcsolatban. :))



  • Igen így van Hajni!
    Az az MLM-ező, aki ma nem kezd hozzá az online eszközök és módszerek használatához, az néhány éven belül “becsukhatja a boltját”…
    és megelégedhet azzal a helyzettel, hogy ő saját magának olcsóbban szerezheti be az MLM vállalata által forgalmazott termékeket.

    A Gravatar képed még mindig nem látszik!

    Javaslom, hogy készítsd el a Gerbovics Peti oktató videója alapján:

    http://gerbovicspeter.hu/index.php/online-mlm-oktato-video/

    Mások is így csinálták… és jól látható az eredmény!



  • Köszi Béla! Úgyis a Peti videója alapján csináltam. El is fogadta a rendszer, a kép mégsem jelenik meg…



  • Lehet, hogy a képed formátuma, vagy mérete nem megfelelő. Ez ellenőrizd!
    Vagy más e-mail címet adtál meg a honlapomon, mint amivel a Gravatarban regisztráltál?



  • A hagyományos mlm módszereivel dolgozóknak nagyon nehéz megérteni a vonzó marketing lényegét.Az elmúlt napokban több olyan információ is ért, mely a klón honlapok segítségével elért sikerekről szól. Bevallom , elbizonytalanított. Persze azért annyira nem, hogy feladjam a vonzó marketing stratégiát! 🙂



  • Zita!

    Mutatnál példát arra, hogyan lehet sikereket elérni a klón honlapokkal?
    Igazán érdekelne engem ez a téma.



  • Kedves Béla!
    Egy ismerősöm ajánlotta figyelmembe az alábbi honlapot, és üzleti lehetőséget. A Hölgy online építi az üzletét, elmondása szerint sikerrel.
    http://www.internetesotthonimunka.com/



  • Szia Zita!

    Megnéztem az ajánlott honlapot és ezt követően rákerestem a hölgy nevére az interneten…

    Kijött 24 találat!
    Ebből az 1. az általad is említett “érdeklődőket jelentkeztető” KAPU oldal.
    A 3. egy Linkpark.hu -s címtárban egy Yess Plus üzleti lehetőségre hivatkozás.
    Az ÖSSZES többi oldal MLM lehetőségről szóló – ingyenes – APRÓHIRDETÉS!
    Nem találtam egyetlen munkatársának sem a honlapját… így megállapíthatatlan, hogy egyáltalán mennyire hatékony és eredményes hálózatépítésről van szó.

    Ezután már csak az a kérdésem, hogy az ő esetében milyen tartalma van ennek a kifejezésnek, hogy ÜZLETI SIKER?



  • Köszönöm az elemzést Béla! Így nálam is tisztább a kép a dologról.


    És mi a Te véleményed?

    Az e-mail címed rejtve marad..
    A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező.

    CommentLuv badge

    *