Miért vághatod nyugodtan sutba a tuti “nyerő” – vevőszerző – szövegedet?

Bejegyzés nyomtatása

“Amikor alaposan odafigyelve hallgatunk meg valakit, akkor nem csak a szavakra figyelünk oda, hanem az átadott érzelmekre is, méghozzá teljes mértékben, nem csak részlegesen.”
(Jiddu KRISHNAMURTI)

Elgondolkodtál már azon, hogy miért működik az Ügyfélbarát Marketing módszer – és miért gyakorol annyira erős befolyást az emberekre, akikkel beszélgetünk, és akik valóban meg akarnak bennünket hallgatni, és meg sem fordul a fejükben, hogy visszautasítsanak bennünket?

Ahelyett, hogy elmagyaráznám a dolgot, inkább javaslom, előbb végezd el az alábbi gyakorlatot és tapasztald meg saját magad, hogy miről is van itt szó! Aztán majd megbeszéljük, hogy mi is történt és, hogy mennyivel eredményesebb ez a módszer, mint a hagyományos “vevőszerző duma” ami a szokásos ajánlattételből, bemutatóból és eladásból szokott állni.

Először is javaslom, hogy gondolj valami negatív dologra, ami éppen mostanában történt veled… vagy ha most éppen jó passzban vagy, akkor idézz fel a múltadból egy esetet, amikor nagyon padlón voltál és igazán elégedetlen a körülményeiddel. Tedd ezt most meg, mielőtt tovább mennénk! Sikerült újból átélned az esetet?

Most pedig válts át valami tényleg pozitív mostanában történt élményre. Például amikor egy vitorlás kiránduláson vettél részt, és minden feltétel ideális harmóniában volt, nyugalom és boldogságérzet kerített hatalmába… vagy egy fárasztó túrának a végére értél, ahol a hegycsúcsról egy káprázatos panoráma tárult eléd, és érezted, hogy most egy remek tettet sikerült véghezvinned. Milyen élmény megtapasztalni ezt a remek érzést?

Ezeket a pillanatokat felidézve, segítettél önmagadnak visszaemlékezni valamire, amiről már ismeretekkel rendelkeztél. A felidézett gondolatok közül az előbbire az volt jellemző, hogy olyan érzést keltett benned, amiről szívesen lemondtál volna, viszont a második egy annyira kellemes forró érzéssel töltött el, aminek a hatása alá ismételten és örömmel alávetnéd magad.

Ez az, amit az emberek éreznek, amikor az adott pillanatban beszélgetsz velük arról hogy:

Mit kedvelnek, és mivel elégedetlenek a jelenlegi helyzetükben, mit akarnak tenni azzal kapcsolatban, ha egyáltalán reagálni kívánnak a dologra, és hogyan éreznék magukat, ha annak köszönhetően sikerülne elérniük a céljaikat.

Miközben velünk beszélgetnek, ők az adott témára gondolnak, és újból átélik az ismert dolgokkal kapcsolatos érzelmeiket.

{+}

Mi csupán azt tesszük, hogy előkészítjük a terepet ahhoz, hogy létrejöhessen az a kapcsolat, amely segít megérteniük, hogy a megoldásunknak köszönhetően, hogyan fog megszűnni az életükben jelen lévő negatív tényező, és miként fognak közelebb jutni a számukra legnagyobb örömet jelentő céljukhoz.

Ha ennek nem vagy tudatában, akkor túl korán fogod majd rájuk zúdítani a megoldásodat, és nem adsz majd nekik alkalmat arra, hogy kapcsolatba kerülhessenek az érzéseikkel, amelyek végül is a változás irányában fogják őket befolyásolni.

Emlékeztetni szeretnélek arra, hogy egy adott személy az alábbi két tényezőtől függően fog MEGVÁLTOZNI:

1. A jelenleg nehezen elviselhető helyzete adott pillanatban érzett kellemetlenségének mértékétől, miközben éppen arról beszélgetünk vele.

2. A változás iránti vágyának az erősségétől.

Ez az a helyzet, amikor meggyőződhetünk arról, hogy az Ügyfélbarát Marketing módszer lehetővé teszi azt, hogy “az ügyfeleink rávegyék önmagukat a változásra”. Akkor most már ugye világos, hogy miért vághatod nyugodtan sutba a “nyerő” vevőszerző szövegedet!

Ezáltal ugyanis az illető nem fogja azt érezni, hogy nyomás alatt lenne (természetesen te sem éreznéd azt) és ez az, ami egy sikeres és harmonikus kapcsolat kialakulásához vezet, a végeredménytől függetlenül.

Tehát az embereknek segítenünk kell tudnunk változtatni a vélt helyzetmegítélésükön, megkönnyítve azt, hogy érzelmeik felerősítésével kimozdulhassanak a jelenlegi állapotukból a számukra is kívánatos irányban.

“Féljenek jobban a mostani körülményeik változatlanságától,
mint a változtatás irányába tett lépéseik következményeitől.”


FIGYELEM:

Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján – egy feltétel mellett – abban
az esetben, ha szerzőként feltünteti a nevemet!
Kajárik Béla

És mi a Te véleményed?

Az e-mail címed rejtve marad..
A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező.

CommentLuv badge

*