Szavak, amelyek igazán hatnak

Bejegyzés nyomtatása

“… a tanítás meg kell, hogy előzze a motivációt, sőt még az információt is.”

“A kommunikációs folyamatot nem lehet lerövidíteni. Ezért a tanításnak mindig az első lépésnek kell lennie.” (Dr. Frank LUNTZ)

Mindaz, amit a fenti idézetek állítanak érvényes az eladásra is , amelyben a TANÍTÁS szintén fontos szerepet játszik.

A kérdés abban rejlik, hogyan alkalmazzuk a tanítási összetevőt abban az esetben, amikor a megoldásunkat igyekszünk összekapcsolni a reménybeli vásárlónk vagy munkatársjelöltünk igényeivel?

Vajon te is a hagyományos beszéd, beszéd még több beszéd (eladás, eladás, még több eladás) módszerét alkalmazod?

Vagy inkább egy olyan közelítésmódot és kifejezéseket használsz, amelyek lehetővé teszik a beszélgetőpartnered számára, hogy saját maga jöjjön rá a dolgokra, ő fedezze fel, hogy miről van szó és világosítsa fel önmagát…

Azt sikerül-e nála elérned, hogy ő jöjjön rá és kiáltson fel, hogy “Nohát, nem is gondoltam volna, hogy erről van szó!” és találjon rá az érzelmi és logikai következtetésekre, amelyek segítségével képes lesz majd önmagát meggyőzni a jelenlegi helyzete megváltoztatásának szükségességéről?

Winston Churchillnek tulajdonítják a következő mondást:

“Imádok tanulni, de utálom, ha valamit a számba rágnak.”

Mindenesetre tény az, hogy az emberek mintegy 75 %-ának ugyanez a véleménye. Nem szeretik, ha valamit a szájukba rágnak… de… nagyon szeretnek tanulni!

Sajnos, úgy tűnik, hogy az annyira beszélni szeretők tömegének, akiknek szinte be nem áll a szájuk, igen meghatározó befolyásuk van a kommunikáció témájában kiadásra kerülő szakirodalomra.

Miért van ez így? Azért, mert az ő személyiségtípusuk bármelyik másikhoz képest rendszerint sokkal inkább tolakodó, rámenős, nyers és bizonyítgató. Ők mindig magasabbra emelik a hangjukat, és gyakrabban hallatják is azt.

És abban az esetben, ha a hallgatóság 75 %-át képezők nem figyelnek oda arra, amit ők mondani akarnak, vagy nem csinálják azt, amit ők javasolnak, érdekli ez őket egyáltalán? Dehogy! Egészen jól érzik magukat a maradék 25%-ot képviselők társaságában.

És akkor mindez, mit jelent a számodra?

Ha te is a 25%-ot képviselők közé tartozol, jobban tennéd, ha egy kicsit visszafogottabb lennél és lágyabb hanghordozással beszélnél az emberekkel azért, hogy magadhoz vonzhasd a maradék 75 %-ot.

Ha viszont a 75 %-ot alkotók soraiba tartozol, akkor bizonyára képes vagy az emberek jóval népesebb csoportjával szót érteni, és ezért sokkal jobbak lesznek a sikeresélyeid.

Ennek érdekében érdemes lenne alaposabban tanulmányoznod az “Ügyfélbarát Marketing” módszer titkait.

Ezáltal, képességeid csiszolását folytatva, egyre eredményesebb lehetsz az embereknek nyújtott segítő szolgáltatásaidban, melynek következtében ők majd egyre hatékonyabban lesznek képesek tanítani és befolyásolni önmagukat, a megváltoztatásuk érdekében.

“A profi MLM-ezők nem egy kétségebeesett rábeszélő próbálkozást folytatnak,
hanem egy őszinte problémamegoldó tevékenységet.”


FIGYELEM:

Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján – egy feltétel mellett – abban
az esetben, ha szerzőként feltünteti a nevemet!
Kajárik Béla

Eddig 2 hozzászólás


  • Én a magam részéről kérdezek, hallgatok, figyelek, és majd csak utána beszélek röviden.
    Földiné Csúcs Mária recently posted..Amiről a kozmetikai ipar mélyen hallgatMy Profile



  • Béla a fenti cikk jó kis lecke! 🙂
    Eszemben kell tartani amit tanítasz,jobb ha a beszélgető partnerünkre figyelünk és utána tömören lényegre törően válaszolunk! 🙂


    És mi a Te véleményed?

    Az e-mail címed rejtve marad..
    A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező.

    CommentLuv badge

    *