Tisztánlátás a Facebook marketing lehetőségek útvesztőjében

Bejegyzés nyomtatása

Ha már huzamosabb ideje figyelemmel kíséred az online marketing tevékenységemet, bizonyára felfigyeltél arra, hogy a korábbinál nagyobb figyelmet szentelek a folyamatos Facebook jelenlétemnek.

Mi ennek az oka?

Nos, a Facebook növekvő népszerűségéről már részletesebben írtam ebben a bejegyzésemben:

Újabb indokok a Facebook használat mellett
http://kajarikbela.hu/ujabb-indokok-a-facebook-hasznalat-mellett

Általában ha valami rendkívül nagyhorderejű újdonság tűnik fel, szinte senki sem veszi azt észre. Kivételt képez néhány „jövőbelátó” adottságokkal megáldott személy, aki felfigyel rá. Aztán ezek a személyek szép csendben hatalmas vagyonra tesznek szert… (Gondolj csak bele, amikor a Microsoft számítógépeket még csak az igazán megszállott „csodabogarak” vették kezelésbe, és aztán amikor mindenki ráébredt a hasznosságukra, Bill Gates már jól megszedte magát!)

Mostanában arról lehet hallani, hogy a közeli  6 – 9 hónapon belül a Facebook fog hasonló  helyzetet előállítani. A jelenlegi Facebook felhasználók is sokat fognak tapasztalatokban gazdagodni. Ugyanis hamarosan számos újdonsággal kell majd megismerkedniük. A nemzetközi porondon „Facebook vállalkozók” fognak hamarosan tömegével feltűnni, és fogják felépíteni sikeres Facebook vállalkozásaikat.

Mindezek ismeretében jól teszed ha mostantól kezdve  fokozottan odafigyelsz erre az online közösségre, és az ott feltűnő új alkalmazásokra. Nyilvánvalóan új marketing lehetőségek tárulnak fel a felhasználók előtt, és erre már a multik is felfigyeltek. Tehát most érdemes az élre állni és kedvező pozíciót elfoglalni, mielőtt a startra sor kerülni.

A Facebook  ALAPJÁT a következők alkotják:

Személyes Profil:
A Facebook alapját képezi – személyenként csak egy készülhet, és csak az adott személyről szól, nem pedig vállalkozásról, termékről vagy egyéb témáról

Csoport: Szakmai vagy szabadidős tevékenység céljából szervezett csoportok tagjai közötti kommunikáció céljára szolgál.

Oldal: Ügyfelekkel és rajongókkal való kapcsolattartásra szolgál

Néhány felmerülő KÉRDÉS:

Miért nem a CSOPORT (klub) létrehozása a legfontosabb?

Azért, nem kifejezetten egy vállalkozás vagy termék márka képviseletére hozták létre.
(A csoportok a tagok közötti együttműködés megerősítésének céljára szolgálnak, miközben az oldalak biztosítják a legjobb feltételeket a kedvelőknek küldött üzenetek számára akár egy vállalkozás, egy szervezet vagy bármilyen más intézmény esetében.)

A csoportok a személyes profilunkkal vannak összeköttetésben.

Az oldalak NINCSENEK a személyes profilunkhoz hozzárendelve, ezért a vállalkozás és a személyes használat a Facebook-on egymástól jól elkülöníthető.

Miért nem használhatjuk a SZEMÉLYES PROFILUNKAT a vállalkozásunkhoz?

A személyes profilt nem egy vállalkozás céljára hozták létre.

Reklámozás esetén a saját ismerős körünk – barátok, családtagok, munkatársak – részére történő reklámozás furcsa helyzetet állítana elő.

Viszont, a Facebook-on nem annyira könnyű a személyes profil és az – üzleti – oldal egymástól való megkülönböztetése.

Mindjárt az elején érdemes eldönteni, hogy miként akarjuk a jövőben használni a Facebook-ot.

Példa a személyes profilra: http://www.facebook.com/kajarikbela

Miért érdemes az – üzleti – OLDALT használni?

Kifejezetten vállalkozások céljára hozták létre. A személyes profilt nem lehet egy márkanév képviseletére használni.

A „kedvelők” létszáma nincs lekorlátozva.

A legtöbb alkalmazás ehhez van kifejlesztve.

Nyitott a közönség számára, még azoknak is, akik nem regisztráltak be a Facebook-ba.

A Facebook vezetése előnyben részesíti az oldalakat (Erre összpontosítják a figyelmet.)

Példa az – üzleti – oldalra: http://www.facebook.com/pages/Budapest/Kajarik-Bela/150081125006328

Közismert tény az, hogy a marketingtudás alapos megfigyeléseken alapul. Vannak, aki eddig elsősorban a gyermekeik „szemmel tartása” céljából vannak csak jelen ebben a közösségben.

A Facebook Ideális feltételeket teremt az internetezők új szokásainak megfigyelésére.

Amennyiben Te is érdeklődsz e téma iránt  javaslom, hogy folyamatosan kísérd figyelemmel a Facebok-os  bejegyzéseimet követő  hozzászólásokat, és nyugodtan tedd fel a kérdéseidet.

Ha még nem rendelkezel Facebook jelenléttel, akkor az eszközhasználat megkönnyítéséhez igénybe veheted Gerbovics Péter által elkészített remek oktató videókat:

Facebook Személyes Profil és  Csoport elkészítése

Facebook Oldal elkészítése:

“Egy megszálló hadseregnek ellenállhatnak,
de ha egy elgondolásnak eljött az ideje, annak nem.”

(Victor HUGO)


Kérlek, hogy – az alábbi hozzászólási lehetőséget kihasználva – mondd el a véleményedet a témával kapcsolatban, valamint hívd fel rá a figyelmét a téma iránt érdeklődő Facebook-os vagy Twitter-es ismerőseidnek is! Ők ezért bizonyára hálásak lesznek Neked!

Ha tetszett Neked ez a bejegyzés, HÁLÁS lennék, ha a “Like” gombra kattintásoddal ezt nekünk is jeleznéd.

Javaslom, hogy iratkozz fel az MLM legújabb irányzatát képviselő – Online – MLM iskola másként gondolkodó és tevékenykedő MLM-ezői számára készített HÍRLEVELEMRE, hogy frissen tájékozódhass a legújabb Online MLM tippekről, eszközökről, megoldásokról és stratégiákról!

FIGYELEM:

Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján – egy feltétel mellett – abban az esetben, ha szerzőként feltünteti a nevemet! Kajárik Béla

Eddig 8 hozzászólás


  • Ez rendkívül izgalmas és hasznos írás, mintegy “kézikönv” a facebook hasznáról, és használatáról!!



  • Érdemes az üzleti oldalt használni, mert az ismerősök elég rossz néven veszik a személyes profilunknál a reklámokat – ha az még nagyon mértékletes is.



  • Én már kialakítottam üzleti oldalt és csoportot is. Eddig igen finoman használtam őket, kikerültem a direkt reklámot még az üzleti oldalakon is.



  • Nekem még böngésznem kell ezeket a lehetőségeket, és tanulmányozni az útmutatásaitokat.Nem érzem elég felkészültnek magam. Nagyon jó, hogy írtok erről!
    Erdei Zita recently posted..79”Ha úgy érzem- hogy görcsbe rándultam- akkor kinyújtom a kezem- és adok”My Profile



  • Tapasztalatom is ugyanaz mint a Béla írta, a Facebook egyre népszerűbbé válik, nem csak a magánemberek és a kedvtelésből ismerősöket, ismeretségeket keresők számára, hanem az üzleti élet is kezd egyre jobban kiteljesedni ezen a közösségi oldalon. Már a többin is kezd elterjedni. Viszont az igaz, hogy a facebook mindegyiknél erősebb jobb. Ezen a közösségi oldalon a jó, szakszerű jelenlét előbb- utóbb meghozza a gyümölcsét.
    Földiné Csúcs Mária recently posted..Mit okozhat- ha sokat- sokszor- sokáig sír gyermekünkMy Profile



  • A Facebokon a legkönnyebb az ismerkedés, ott az ismerőseim ismerőseit megtalálhatom, megnézem az adatlapját és ha hasonló az érdeklődési köre bejelölöm.Bár nem az a célom, hogy gyűjtsem a “trófeákat, de jó érzés, ha egy közösségi lapon minél több ismerősöm van.És ahogy a fenti hozzászólók írták, még hasznos lehet az üzleti életben is



  • Köszi szépen Nektek ezeket az összeállításokat! Nagyon nagy segítség mindannyiunknak.
    Radó Hajnal recently posted..Soha ne add fel az Álmaidat!My Profile



  • Mostanra eljutottam arra a szintre, hogy én egyik közösségi oldalon sem jelölök be szinte senkit. Elvétve akadok régi ismerősre. Engem jelölnek mindenhol amelyiken jelen vagyok. Ez a tendencia körülbelül két hónapja alakult ki. Előtte még jobban kerestem én a hozzám hasonló beállítottságú, érdeklődési körű embereket.
    Földiné Csúcs Mária recently posted..Mit okozhat- ha sokat- sokszor- sokáig sír gyermekünkMy Profile


    És mi a Te véleményed?

    Az e-mail címed rejtve marad..
    A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező.

    CommentLuv badge

    *