Tőlem Nekünk!

Bejegyzés nyomtatása

vagyis az üzleti vállalkozások emberségesebbé válása

Az online közösségekben jelenleg megfigyelhető uralkodó trend leginkább az alábbiakban foglalható össze: „Amennyiben az online közösségekben rejlő lehetőségeket szeretnéd kihasználni a vállalkozásod gyarapítása érdekében, tedd félre a saját érdekeidet, teremts kapcsolatot minél több személlyel, kezdeményezz beszélgetéseket és kutasd fel a lehetőségeket, hogyan tudnál mások hasznára lenni.” Más kifejezéssel leírva ugyanez: Legyél közösségi ember!

Ehhez arra van szükséged, hogy: Értsd meg mások helyzetét és az életed szenteld az ő boldogulásuknak!


Eredetileg a kereskedelem kifejezetten egy közösségi folyamatként funkcionált. Ha bárki el akart adni valamit, egy tereméket vagy szolgáltatást, különféle személyekkel kellett tudnia kapcsolatba kerülni. Ki kellett találnia azok szükségleteit és egy kölcsönösen elfogadható áron felkínálni nekik a megoldást. Abban az esetben, ha valaki az állandó vásárlóját becsapta vagy bóvlival látta el, a helyi lakosok leleplezték az illetőt és a jövőben messze elkerülték őt.

Azonban a kereskedelem növekedését nem követte a közösségi infrastruktúra megfelelő mértékű gyarapodása. Így egy hatalmas szakadék alakult ki a kettő között. Régebben, ha az ember elégedetlen volt egy adott termékkel, legfeljebb a szomszédjainak vagy az ismerőseinek mondhatta el a panaszát vele kapcsolatban.  Ennek azonban semmiféle hatása nem volt az érintett termék értékesítésének az alakulására.

A termelés és értékesítés valamint a fogyasztók között egyre szélesedő szakadékot látva, a vállalatok különféle reklám és öncélú kommunikációs megoldások alkalmazására kényszerültek.  A testközelség és a kölcsönös tapasztalatok megoldásának a lehetősége eltűnt a vállalkozások gyakorlatából. Ennek következtében az emberséges bánásmód helyét kellemetlen szokások érvényesülése vette át úgy az értékesítési gyakorlatban, mint az ügyfelekkel való foglalkozásban.

Az online közösségek megjelenésével a kereskedelem közösségi összetevője heves visszatérésének lehetünk most napjainkban a szemtanúi. A legújabb felmérések arról tanúskodnak, hogy az egyoldalú kommunikációnak – amit a hagyományos REKLÁMOZÁS alkalmaz – befellegzett! Többé már nem működik ez a dolog… Az embereket már nem érdekli, hogy mit akar nekik mondani egy vállalat. Ők egymás véleményére kíváncsiak.

A különféle csoportok tagjait szoros szálak fűzik egymáshoz. Ők közös célok megvalósításáért működnek együtt, egymásnak kölcsönösen szívességeket téve és azonos értékeket vallanak magukénak. Az internetnek köszönhetően megszűntek a közösségek földrajzi határai, és tetszésünk szerint bármelyiknek tagjai lehetünk. Csak győzzük idővel az üzenőfalakra felkerülő bejegyzések olvasását és hozzászólásaink megfogalmazását. Az online közösségekben „új típusú” baráti és szomszéd kapcsolatokat létesíthetünk és  partnerkapcsolatok létesítésére a lehetőségek igazán bőséges választéka áll rendelkezésünkre.

A napjainkban alakuló közösségek alapjaiban kezdik megváltoztatni az üzleti világot. Az interaktivitást – ahol valóban „visszabeszél a képernyő” – lehetővé tevő WEB 2.0-es technológiák elterjedésének következében, az értékesítés megszűnt egy „felülről lefelé” történő – irányított – folyamat lenni. A kölcsönösség vette át benne a főszerepet, vagyis barátok csevegnek kötetlenül egymással!

Ebben az egészben csupán „hab a tortán” az, hogy a hagyományos értékesítéssel foglakozókkal szemben, az MLM-ezők számára ez a helyzet szinte semmiféle változást nem jelent. Hiszen a MLM egyik elnevezése már hosszabb ideje az, hogy. Kapcsolati Marketing.

Következzen most egy FIGYELMEZTETÉS: „Észre kell vennünk, hogy az emberi csoportosulások (törzsek) alapját nem termékek vagy vállalatok szokták alkotni; hanem közös kihívások, vágyak és törekvések. Azok éltetőereje a nyitottság, a részvétel, az együttműködés és a hitelesség.” (Josephine Gross  Ph.D. a Networking Times társalapítója és szerkesztője)

Ha te is teljes mértékben szeretnéd élvezni ennek az újfajta vállalkozói környezetnek az előnyeit, hagyj fel a vállalatok által alkalmazott értékesítési módszerekkel! Az értékesítő tevékenységedet a jövőben érdemes lesz az emberi kapcsolatok fejlesztésére alapozni. A tudatosságunkban változást kell tudnunk előidézni, és a „NEKEM” helyett a „NEKÜNK” fogalom használatával kell megbarátkoznunk. A szándékainknak pedig, ahhoz az egészhez való hozzájárulásunkat kell tükröznie, aminek mi is része vagyunk.

„Az internet felhasználók körében végzett felmérések azt mutatják, hogy a vásárlói döntések hátterében álló legmegbízhatóbb ösztönző erőt a barátok ajánlása képezi. Jelenleg ez a piac még nagyon kihasználatlan. A Facebook és más online közösségek elősegíthetik hogy ez megváltozzon.” (Yuri Milner)

Ebben a bejegyzésemben Josephine Gross egyik cikkében olvasott gondolatokat is felhasználtam.

Kérlek, hogy – az alábbi hozzászólási lehetőséget kihasználva – mondd el a véleményedet a témával kapcsolatban, valamint hívd fel rá a figyelmét a téma iránt érdeklődő Facebook-os vagy Twitter-es ismerőseidnek is! Ők ezért bizonyára hálásak lesznek Neked!

Ha tetszett Neked ez a bejegyzés, HÁLÁS lennék, ha a “Tetszik” gombra kattintásoddal ezt nekünk is jeleznéd.

Javaslom, hogy iratkozz fel az MLM legújabb irányzatát képviselő – Online – MLM iskola másként gondolkodó és tevékenykedő MLM-ezői számára készített HÍRLEVELEMRE, hogy frissen tájékozódhass a legújabb Online MLM tippekről, eszközökről, megoldásokról és stratégiákról!

 

 

FIGYELEM:

Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján – egy feltétel mellett – abban az esetben, ha szerzőként feltünteti a nevemet! Kajárik Béla

Eddig 6 hozzászólás


  • Ha valakit ismerek, értékesnek tartom emberileg és a tudását is tekintve akkor az ő ajánlását komolyan veszem, míg egy reklám szinte teljesen hidegen hagy.
    Ez a képlete az egyik legjobb tudatos vásárlás folyamatnak.Vagyis, ha alkalmazni akarod: először ismerj meg másokat, hagyd hogy megismerjenek, építs baráti (érdektől mentes) kapcsolatokat, támogasd azokat, akikkel egyetértesz és a felmerülő igényekre
    alapozva ajánlj fel valami értéket magadból.
    Ha így teszel, ez működik, mert betartottál egy kényes lelki törvényt: először adtál, mielőtt elvártad volna hogy kapjál.Jelen weboldal az egyik legkiválóbb példája ennek.



  • SAjnos olyan erkölcsileg züllött, morális válságban szenved a bolygónk, és különösképpen szűkebb hazánk, hogy az ismerősök, barátok sem akarnak már leülni és időt “vesztegetni” egymásra egy kávé mellett. Mindenki rohan, kergeti a pénzt, az önös érdekeit. Nekem ne mondja senki, hogy normális az, ha megbszélünk egy tárgyalási időpontot – ha idáig eljutunk egyáltalán – hogy annyira figyelünk mi barátok egymásra, hogy még csak egy sms-t, e-mailt sem írunk, ha valami közbejött és le kell mondani az időpontot. Sajnos mindenkire rá kell csörögni a lefixált találkozási időpont előtt 1-2 órával, hogy biztosan eljön-e, ott lesz -e, mert egyszerűen nem vesszük komolyan a másikat. Ebből a TÉNYBŐL kiindúlva hogyan juthatnánk el egyáltalán odáig, hogy humánusan odaforduljunk a másikhoz, feltérképezzük az igényeit,”hasznára ” legyünk a másiknak, legyünk nyitottak felé, ha mindenki csak és kizárólag saját magára figyel. –> Tehát ez az idézet–>Amennyiben az online közösségekben rejlő lehetőségeket szeretnéd kihasználni a vállalkozásod gyarapítása érdekében, tedd félre a saját érdekeidet, teremts kapcsolatot minél több személlyel, kezdeményezz beszélgetéseket és kutasd fel a lehetőségeket, hogyan tudnál mások hasznára lenni.” –> nagyon jól hanzik, csak sajnos NEM állja meg a helyét ebben a ohanó, másikon áttaposó, önös érdek világban.



  • Kedves Eyn!
    Hálásan köszönöm elismerő szavaidat, melyeket igazán jó érzés többször is elolvasnom, és erőt meríteni belőlük a további tevékenységemhez.
    Kajárik Béla recently posted..Önfejlesztő bölcsesség- A bizalomMy Profile



  • Kedves Jean, nagyon sok dologban egyetértek veled, ám ha tartós változást akarunk elérni, kitartással, helyes hozzáállással, és jó módszerekkel lehetséges eredményeket elérni. És ennek első lépése saját önös érdekeink letétele, és a mások felé fordulás. Nem mondom hogy könnyű, de tapasztalom, hogy van javulás. 🙂
    Petőházi Mónika recently posted..Kudarc- vagy siker –My Profile



  • Kedves Jean!
    Az emberek általad leírt jellemzése a mai viszonyok mellett szerintem is megfelel a valóságnak. Ez azonban nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy számos egyén az általad említett idézetben foglaltakat magáévá téve cselekedjen!

    Ők ugyanis azt az elvet vallják, hogy:

    “Ha megteszed ma, amit mások nem tennének meg – holnap úgy élhetsz,
    ahogy mások nem élhetnek!”(Éva és Hans Nusshold) és ennek megfelelően is cselekednek…
    Kajárik Béla recently posted..Önfejlesztő bölcsesség- A legnagyobb ajándék- amit valaki kaphat…My Profile



  • Valójában az az előnyös a vásárlóknak, ha a szuper, illetve hipereknek leáldozik a jövőjük. Sokkal több értéket kapnak más forrásból.
    Földiné Csúcs Mária recently posted..Amiről a kozmetikai ipar mélyen hallgatMy Profile


    És mi a Te véleményed?

    Az e-mail címed rejtve marad..
    A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező.

    CommentLuv badge

    *